Scrisorile, datate marţi, 19 martie, spun că FBI i-a identificat pe pasageri „ca posibile victime ale unei infracţiuni și reprezintă un pas procedural în unele anchete penale ale Departamentului de Justiţie.
„Acest caz este în prezent investigat de FBI. O anchetă penală poate fi o întreprindere îndelungată şi, din mai multe motive, nu vă putem spune despre progresul său în acest moment”, potrivit textului văzut de Reuters.
Un purtător de cuvânt al FBI din Seattle a refuzat să comenteze, invocând politica Departamentului de Justiţie conform căreia acesta „nu confirmă sau infirmă existenţa unei investigaţii”.
Incidentul a avut loc la 5 ianuarie, când un panou de uşă s-a desprins din lateralul avionului MAX 9, la o altitudine de circa 5.000 de metri, lăsând o gaură dreptunghiulară de dimensiunea unui frigider în avion.
În situaţia de urgenţă în aer, avionul a aterizat în siguranţă, cu toţi cei 171 de pasageri şi şase membri ai echipajului la bord. Şapte pasageri şi un însoţitor de bord au suferit răni uşoare.
Consiliul Naţional pentru Siguranţa Transporturilor a declarat că patru şuruburi cheie păreau să lipsească din avionul care fusese livrat de Boeing cu câteva luni în urmă.
Boeing a spus că consideră că documentele necesare care să detalieze îndepărtarea şuruburilor nu au fost create niciodată.
După incident, FAA a consemnat la sol avioanele MAX 9 timp de câteva săptămâni, a împiedicat Boeing să crească ritmul de producţie al avioanelor MAX şi i-a ordonat să elaboreze un plan cuprinzător pentru a aborda ”problemele sistemice de control al calităţii”, în termen de 90 de zile.
Departamentul de Justiţie şi-a actualizat în 2022 liniile directoare pentru sesizarea victimelor potenţialelor crime, după ce rudele unora dintre cele 346 de persoane ucise în două accidente care au implicat avioane Boeing 737 MAX 8 în 2018 şi 2019 au declarat că drepturile lor legale au fost încălcate atunci când departamentul a încheiat un acord cu Boeing pentru suspendarea urmăririi penale, fără a-i anunţa.
FOTO: Hepta