Pasajul de la Stonea se află la aproximativ 50 de kilometri de Cambridge și are o înălțime de 2,1 metri, așa cum arată și indicatoarele. Este un alt traseu gândit pentru mașinile mici care pot circula pe aici, fără să mai fie nevoite să aștepte, alături de vehiculele mari, la o trecere de cale ferată, atunci când barierele se închid pentru a trece trenul.
Astfel, cu câteva zeci de metri de pod, drumul se bifurcă: vehiculele de peste 2,1 metri înalțime trebuie să aștepte la trecerea de cale ferată, celelalte pot alege să circule pe aici. Un indicator rutier arată limita de înălțime.
Șoferii ratează însă acest semn, așa că podul este lovit în mod regulat de camioane, rulote și furgonete ai căror șoferi nu apreciază corect înălțimea.
„Le spun că nu au fost primii, nu vor fi nici ultimii”
Christina Swinden, proprietara unui pub din apropiere, este, de obicei, prima care aude când un vehicul se lovește de partea de sus a pasajului. Femeia este pregătită să intervină de fiecare dată.
”Mă duc și le ofer o ceașcă cu ceai, le spun că nu au fost primii și că nu vor fi ultimii și mă asigur că toată lumea este în regulă”, a declarat Swinden, adăugând că păstrează un set de conuri de semnalizare și o jachetă reflectorizantă ”pentru următorul accident inevitabil”, notează sursa citată.
Printre vehiculele care au lovit podul se numără un camion al armatei, care a rămas și blocat, o furgonetă de livrări din care s-au împrăștiat ouă și cartofi pe carosabil, o remorcă pentru cai, utilaje agricole, numeroase rulote și multe mașini cu biciclete legate de acoperișuri care au ieșit din pasaj fără ele.
Potrivit poliției locale, nu au fost înregistrate decese sau cazuri de persoane rănite grav în urma accidentelor care s-au produs în ultimii ani la pasajul de la Stonea.
Unii șoferi au spus că au ajuns pe sub pasajul de la Stonea pentru că așa le-a indicat sistemele de navigație. Totuși, notează ziarul american, probleme au fost și înainte ca șoferii să folosească sistemele GPS, podul Stonea, construit inițial în 1895, având o lungă istorie de accidente.
Accidentele „se întâmplă atât de des încât nu mai sunt menționate”
Doar pentru o scurtă perioadă locul a fost lipsite de incidente. Și asta pentru că drumul a fost închis. Un accident din 2019 a fost atât de puternic, încât autoritățile au fost nevoite să facă reparații complexe, pentru a se asigura că impactul nu a afectat și calea ferată. Apoi, de la redeschidere, podul a fost din nou lovit.
„În ziua în care a fost redeschis, cineva l-a lovit”, a declarat John Gowing, un membru al Consiliului din comitatul Cambridgeshire.
El a spus că, de-a lungul anilor, accidentele au fost un subiect fierbinte de dezbatere în zonă, dar că, în timp, localnicii le-au acceptat și le consideră acum ceva obișnuit.
„Se întâmplă atât de des încât nici nu mai subiect de discuție”, a explicat Gowing, adăugând că reparațiile recente au consolidat structura construcției, care „acum este protejată, astfel încât vehiculele ies mai rău decât podul”.
Pam Boss, o altă localnică, poveștește că până la trei rulote se lovesc săptămânal de partea de sus a pasajului, în timpul verii, iar recent, într-o săptămână, au avut loc alte două accidente.
Uneori, „este imposibil să nu vezi partea amuzantă din aceste incidente”, adaugă Christina Swinden, amintindu-și de unul petrecut de Ziua Îndrăgostiților în urmă cu câțiva ani. O dubă a unui florar a lovit podul, iar toată încărcătura s-a vărsat pe drum.
„Mirosul de flori proaspăt tăiate de acolo era minunat”, relatează femeia.
Unii oficiali locali ar dori să închidă pasajul subteran și să direcționeze tot traficul la trecerea la nivel cu calea ferată, dar părerile sunt împărțite pentru că o astfel de măsură i-ar forța pe șoferii din zonă să petreacă mai mult timp așteptând la barieră.
Pasajul Unirii, loc de accidente după renovare
Pasajul de la Stonea amintește de incidentele de la Pasajul Unirii din Capitală au avut loc șase accidente în cele patru luni de după reabilitare.
Cel mai grav accident s-a produs vineri, 23 decembrie, când un autocar cu 48 de cetățeni greci (47 de turiști și șoferul) a intrat în limitatorul de înălțime de la intrarea în pasaj.
Acesta s-a prăbușit peste plafonul autocarului, pe care l-a distrus complet în urma impactului, blocându-i înăuntru pe pasageri. O persoană a murit, iar alte 24 au fost rănite.
ioancaprioara • 26.12.2022, 13:44
romanu na invatat nimic din pandemie cand fugeau toti sasi salveze neamurile/cunoscutii in viitor o sa fie frati, bunici, soti, copii ai nostri ai romanilor intrun autocar, intro masina pe sub un limitator de inaltime sau pe un pod. o sa ridicam la rang de martiri victimele si o sa mai gasim 1-2 eroii ai neamului si o sa ne continuam viata ca Bil Gates ne vrea chipati. slow clap
ioancaprioara • 26.12.2022, 13:35
statu roman mia luat si satisfactia de a ma uit la canale de youtube cu masini care sunt decopertate in UK la limitatoare de inaltime. din zeci de clipuri care am vazut in UK nici unu nu a pivotat in halul asta sa faca zob vehicolul care il lovea. sau rupt masini in doua sau decopertat insa cabina sau autocarele la interior nu au fost facute zob. e plin youtube-ul cu clipuri din astea. o sa faca si libertatea peste 6 luni cum a facut si europa fm cand a ajuns AUR in parlament… “mda vedeam si stiam ca mai este un partid prin subsolurile comenturilor insa nu am zis la nimeni ca sa nu il promovam si acum ne cerem scuze” si eu ca tot romanu care are oaresce incredere in “presa” mam trezit ca “boul” dupa alegeri ca este un partid de care nu auzisem de nicaieri cu 10% in parlament. bravo “slow clap”
ioancaprioara • 26.12.2022, 13:31
deci main stream inca o tine pe diversiune si nu vrea sa zica ca limitatorul era un *** romanesc facut si nu respecta nici o norma de bun simt. ca daca zice, da in firma lui nenea care a facut “spoiala” de 12 mil €. destept Nicusor ca a trecut pasajul in subordinea s4 si a dat si buget. tipic romanesc… baiat destept, ia proiectu face “las ca merge si asa - CTP” se busesc tiruri si nu “intereseaza pe nimeni” dinamica accidentului cum de a ajuns cabina ferfelita, moare un om si e de dosar penal… incep toti cum ca marcajele nu erau comforme, ca mergea soferu de 16 ore ca planetele sau aliniat si reptilieni. era un *** de bara patrata care trebuia sa ii rada la autocar aerul conditionat si nu murea nimeni. insa fiind un *** facut pe principul “las ca merge si asa si luam 10k€“ fara sa respecte HG 1391/2006 so desprins intro parte si a pivotat facand zob autocarul. nici macar nu a avut rezistenta limitatorul sa rupa aerul conditionat din plastic de pe autocar. grecii nus prosti si nici avocatii care o sa ii reprezinte… o sa dea in judecata statu roman (s4) si fiind incident international o sa fie bun de plata romanul. soferul are vina la nivel de contraventie 10-20% din tot. CA COmparatie in loc de limitator de *** acolo se poate pune o mitraliera automata care sa traga in sofer si in autocar daca depaseste limita de inaltime. e fix asa sa comportat “limitatorul de inaltime”. ***
Acest comentariu a fost moderat pentru: incitare la violență, limbaj vulgar sau jignitor.