Testele sunt programate să dureze trei zile. Ieri, în prima zi de verificare a rezistenţei construcţiei, au trecut pe pod 6 tramvaie, 14 camioane şi o încărcătură maximă de 826 de tone.
Azi, vor fi realizate alte probe, cu 12 tramvaie, 32 de camioane şi o încărcătură maximă de 1.828 de tone, iar mâine vor fi făcute ultimele două probe, cu 13 tramvaie, 23 de camioane şi o încărcătură maximă de 1.467 de tone.
Inaugurat în câteva zile
“După ce se vor termina aceste probe necesare dării în folosinţă a noului pasaj, îi vom da drumul. Nu am o estimare exactă, este însă o chestiune de zile. Trebuie să vedem rezultatele testelor, apoi să-şi dea acordul proiectantul şi constructorul.
După finalizarea testelor, pentru prezentarea rezultatelor mai e nevoie de 48 până la 72 de ore”, a declarat Oprescu.
Date tehnice
• Pasajul are o lungime totală de 1.450 de metri – din care 117 metri podul pe arce peste râul Dâmboviţa, respectiv 340 m podul hobanat (n.r. – fixat cu corzi de oţel) peste zona Gării de Nord)
• Bretele de acces la pasaj de 1.126 de metri
• Tramvaiele care vor circula pe pod vor avea staţii moderne, cu lifturi şi scări rulante care vor face legătura cu intrările de la staţia de metrou Basarab
• Înălţimea maximă este de 80 de metri, cât au cei doi piloni centrali.