„A început testarea iluminatului public aferent pasajului și vă reamintesc că au fost montați 256 de stâlpi pentru iluminat public. Sistemul de iluminat este dotat cu telegestiune, care permite reglajul intensității luminii în funcție de trafic, pentru a economisi la maximum energia electrică. Toate lămpile sunt LED și consumă maximum 22 kw/h”, a scris secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.
În această seară s-au aprins pentru prima oară luminile pe pod. Scrioșteanu a explicat că testarea pasajului se desfășoară în două etape.
Prima este încercarea statică, prin intermediul unui convoi de vehicule de mare tonaj, a câte 28 tone fiecare. „Poziționarea camioanelor s-a făcut în așa fel încât să se realizeze echivalentul a 85% din încărcările frecvente din normele Eurocode, iar pentru o interpretare cât mai corectă a rezultatelor, s-a folosit atât câte un camion pe banda de circulație, cât și două camioane, aflate la o distanță de 7 metri”, a explicat oficialul.
A doua etapă este încercarea dinamică, realizată prin intermediul unui vehicul dispus pe centrul podului, care va rula cu o viteză constantă de 30 km/h, trecând peste obstacole preamplasate.
Lucrările la Pasajul Domneşti au fost reluate în vara lui 2020, după aproape doi ani de blocaje constante. Ultima problema fusese intrarea în insolvenţă a constructorului principal STRACO, însă şantierul şi lucrările au fost preluate în sarcina subcontractorului Tracon, potrivit Hotnews.
Pasajul cu o lungime de 374 de metri este una dintre lucrările de infrastructură cele mai laborioase aflate în construcție în acest moment în București.
La finalizarea lucrării, se va elibera în mare măsură traficul pe Prelungirea Ghencea, o arteră foarte circulată și aglomerată în partea de vest a Capitalei. La începutul lunii octombrie, rapoartele de traseu arătau că 80% dintre grinzile metalice ale pasajului suspendat fuseseră montate.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro