Are 356 de metri lungime, a costat 28,6 milioane de euro, s-a lucrat la el timp de 3 ani și încă nu este gata în proporție 100%. Pasajul rutier subteran Piața Suidului a fost deschi parțial traficului, astăzi. Circulația se desfășoară pe un singur sens de mers, între strada Nițu Vasile și Calea Văcărești.
Conform proiectului, realizarea pasajului subteran de la Piaţa Sudului, cu o lungime de 356 de metri, presupune un tunel care să lege Calea Văcăreşti de strada Niţu Vasile, realizarea a patru pasaje pietonale, realizarea unei legături pietonale subterane între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai aflate pe şoseaua Olteniţei.
Deocamdată, circulă doar mașinile pe un singur fir pe sens. Restul lucrărilor sunt în curs de desfășurare.
Șantierul acestui pasaj a început în mai 2014, adică cu trei ani în urmă și trebuia să se încheie pe 31 decembrie 2015. Din cauza unei greșeli tehnice, pasajul a fost săpat mai jos decât trebuie și a intrat peste tunelul metroului. Acest lucru a amânat lucrările de mai multe ori.
Primarul general a amenințat cu rezilierea contractului
Partea rutieră fiind în mare parte gata, constructorul a bănuit că poate obține o recepție parțială a lucrării de la Inspectortul de Stat în Cosntrucții (ISC). Pe această supoziție s-a garantat deschideera tunelului pentru traficul auto. Pe 22 martie, primarul genreal Gabriela Firea anunța că pasajul se va deschide după Sărbătorile Pascale.
ISC nu a dat însă avizul de recepție parțială, iar constructorul a cerut o nouă amânare. În acest context, primarul general a amenințat că va rezilia contractul, iar constructorul a deschis totuși traficului acest pasaj, pe o bandă pe sens, chiar dacă muncitorii încă mai lucrează pe lângă mașinile în trafic.
Oricum, o mulțime de căi rutiere funcționează în România fără aviz de recepție finală, cea mai importantă fiind Autostrada Soarelui, care nu a fosr recepționată pe bucata Lehliu-București nici până astăzi. În asemena cazuri, constructorul este responsabil pentru tot ceea ce se întâmplă rău pe asemenea tronsoane.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro