Pasajul Unirii a fost redeschis la data de 4 septembrie, după ce a stat închis două luni și jumătate, pe perioada verii, pentru reparații. De atunci, mai multe camioane, TIR-uri și autocare fie au distrus limitatorul de înălțime, fie au rămas blocate în pasaj.
Cronologia accidentelor din Pasajul Unirii:
- 6 septembrie: două autocare au rămas, pe rând, înțepenite în poarta gabaritică, adică în limitatorul de înălțime montat la intrarea în pasaj, care arată înălțimea maximă admisă în tunel;
- 8 septembrie: un TIR a distrus complet limitatorul; cabina șoferului a fost și ea avariată, iar traficul, blocat câteva ore;
- 10 septembrie: la două zile după ce limitatorul abia fusese înlocuit, un autocar venit din Buzău a rămas proptit cu aparatul de aer condiționat în poarta gabaritică; aparatul de aer condiționat s-a desprins și a căzut pe parbrizul șoferului;
- 21 septembrie: un camion a lovit limitatorul, apoi a rămas înțepenit în pasaj după ce a mers câțiva metri zgâriind plafonul.
- 23 decembrie: un autocar în care se aflau aproape 50 de turiști greci a intrat în limitator; plafonul vehiculului a fost distrus, geamurile, sparte, iar oamenii, blocați înăuntru până la sosirea salvatorilor. O persoană a murit, iar alte 21 au fost rănite.
Limitatorul era mai înalt înainte de reabilitare
Potrivit Primăriei Sectorului 4, înălțimea porții gabaritice este de 3,52 de metri, iar a Pasajului Unirii, de 3,69 de metri.
Toate autocarele, TIR-urile și camioanele care au rămas blocate în cele șase accidente menționate anterior depășeau înălțimea admisă, au spus la acea vreme polițiștii și reprezentanții primăriei.
Restricția de acces de 3,5 metri a fost întotdeauna aceeași.
În timpul reabilitării, înălțimea pasajului nu a fost modificată, a declarat Marius Coaje, șeful lucrărilor de la Pasajul Unirii, pentru Libertatea, într-o discuție din septembrie, după ce a avut loc al cincilea accident.
O reducere a spațiului efectiv din pasaj există însă și este de 16 centimetri. Deși înălțimea construcției a fost întotdeauna aceeași, în plafon erau, înainte de lucrări, niște găuri. După lucrări, acolo au apărut un sistem de iluminare și mai multe ventilatoare.
Și s-a mai redus ceva: înălțimea porții de gabarit. Aceasta era montată cu câțiva centimetri mai sus, fapt ce permitea vehiculelor mari să treacă de limită, ajungând apoi să rămână blocate în pasaj.
„Șoferii profitau de acele găuri (din plafon – n.r.) și de faptul că poarta de gabarit era mai înaltă și încălcau limita de înălțime, deși ea era semnalată și e aceeași dintotdeauna. E ca și când tu mi-ai interzice să parchez mașina la tine în curte, dar eu o fac oricum”, spunea în septembrie Marius Coaje, șef lucrări în Primăria Sectorului 4.
În noiembrie, Inspectoratul de Stat în Construcții anunța că va face verificări la modul în care au fost realizate lucrările la Pasajul Unirii, în urma accidentelor repetate. Instituția a concluzionat, în urma verificărilor, că legislația și toate regulile tehnice au fost respectate.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
MaryoBd_ • 25.12.2022, 02:35
Dl Sef de lucrari, Aveti dreptate. Dar ce ne facem ca inainte nu mureau oameni la intrarea in pasaj, iar acum mor? Sper ca aveti constiinta impacata.
ionutbedreag • 23.12.2022, 18:18
iar o domnisorica care vrea sa pare de "gasca", dar nu este decat de "cartier". "proptit", "intepenit", "a intrat in limitator". "aparatul de aer condiționat s-a desprins și a căzut pe parbrizul șoferului"- parbrizul este geamul din fata, aerul conditionat spre spate. ***
Acest comentariu a fost moderat pentru: limbaj vulgar sau jignitor.