Pasiunea lui Alex pentru vagoanele colorate a pornit de la vizitele la bunici, la Galați, unde mergea doar cu trenul. Era fascinat de coloșii de pe șine care porneau greu de pe loc pentru a ieși din gară, dar care pe urmă ajungeau la viteze prea mari ca să îi poată urmări.

Alex are 16 ani, este elev la un liceu de arhitectură din București și vrea să devină mecanic de locomotivă

La 10 ani a mers prima dată singur cu trenul.

“Părinții nu au avut treabă, știau că mă descurc”, își amintește el momentul în care le-a spus părinților că vrea să meargă singur până la Galați.

Așa a ajuns să citească reviste de specialitate, broșuri, chiar și cărți, din care să descopere secretele motoarelor și dispozitivelor care împing pe șine un tren. Pe-atunci nu avea capacitatea de a înțelege detaliile tehnice, însă acum, Alex doar se uită la o locomotivă și poate spune caracteristicile ei.

Îl testez în Gara de Nord și îmi spune imediat modelul locomotivei, cine o deține și ce putere are.

Călătorește cu trenul prin țară și face fotografii

Alex face fotografii în toate gările prin care trece

În afară de plimbările cu trenul, Alex iubește și fotografia. La început făcea poze cu telefonul în gări, la trenuri, vagoane, călători, locomotive, dar cum câțiva ani a primit un aparat foto profesional și tehnicile sale în arta fotografiei s-au dezvoltat.

Adolescentul de 16 ani studiază arhitectura la liceu, dar nu-și dorește să continue cu asta. Visează la o carieră ca mecanic de locomotivă.

“În principal, profilul pe care l-am ales, arhitectura, mă ajută dacă vreau să fac desen tehnic, să desenez trenuri, și pe calculator, și pe hârtie. Dar vreau să fiu mecanic de locomotivă”.

“CFR e într-o situație neplăcută. Trebuie să punem mâna să reparăm ce am stricat”

Cea mai plăcută amintire pe care o are din călătoriile cu trenul este când a fost prima dată la Curtici, Arad, și vedea cum trec în viteză pe lângă el locomotive germane. Alex le admiră, pentru că sunt mai bune decât ale noastre.

“La ei (în Germania, n.r.) se fac investiții, de-aia trenurile lor sunt mai confortabile, mai rapide, sunt dotate, moderne, au tot felul de sisteme noi. Ca să ajungem și noi la toate astea, avem nevoie de implicare. (…) CFR este într-o situație foarte neplăcută. Infrastructura noastră se modernizează acum, dar greu. Trebuie să punem mâna să reparăm ce s-a stricat și ce s-a furat în 30 de ani de la Revoluție”, spune elevul.

Dacă ar avea posibilitatea să facă un lucru măreț, ar încerca să schimbe calitatea vieții în România. Legat de căile ferate, ar vrea să modernizeze tot ce înseamnă infrastructură și ar cumpăra trenuri noi.

Citește și:

INTERVIU cu Nicușor Dan: „La primul cutremur, 400-500 de clădiri pot cădea. S-au consolidat doar vreo 30!”. Vrea să candideze pentru a treia oară la Primăria Capitalei

Urmărește-ne pe Google News