«Prinţişorul» era îndrăgostit de Audi
Ca în orice familie care se respectă, cei trei copii ai cuplului dictatorial nu se atingeau de maşinile părinţilor şi le foloseau doar pe ale lor, tot modele de ultimă generaţie pentru acele timpuri. Nicu Ceauşescu, “Prinţişorul”, cunoscut pentru escapadele sale şi viaţa tumultuoasă pe care a dus-o, se lăfăia în şase autoturisme. Vedetele parcului său auto erau un Audi şi un Mitsubishi Colt, de altfel maşinile sale preferate, spun apropiaţii. Valentin, fiul cel mare al Ceauşeştilor, recunosut drept un personaj deosebit de discret atât în vremea comunistă, cât şi în România postrevoluţionară, avea la dispoziţie doar două maşini, dar de calibru: un BMW şi un Ford Sierra, ambele cu acelaşi număr de înmatriculare! Zoia şi soţul ei, Mircea Oprean, se bucurau de confortul a trei automobile, unul românesc (Dacia 1400 Alpin) şi două de provenienţă străină (Mercedes şi Renault Fuego). În total, în garajul Ceauşeştilor au fost 22 de maşini româneşti şi străine. Unele au ajuns în posesia unor colecţionari, de altele însă nu se mai ştie nimic…
Generaţia cu cheia la gât revine
Câteva zeci de nostalgici ai anilor 80-90 s-au întâlnit la sfârşitul săptămânii trecute într-un club din Cluj-Napoca, unde au rememorat perioada copilăriei. Ei au mâncat sendvişuri ca la reuniunile dansante, au jucat jocurile din faţa blocului, au completat un oracol şi şi-au revăzut desenele din şcoală. Iniţiatoarea seratei, Alexandra Felseghi, regizor de teatru şi dramaturg în cadrul companiei de teatru create. art.enjoy, ne-a explicat că, deşi are doar 27 de ani, ştie despre generaţia cu cheia la gât. “Obiceiurile din faţa blocului nu s-au sfârşit odată cu 89, a mai durat ceva vreme”, ne spune Alexandra. Spre surprinderea ei, foarte mulţi inşi au răspuns chemării, astfel că experimentul va continua şi cu alte ediţii. (Mihai Bacalu)
Fotografii: Fototeca online a comunismului românesc