Una dintre variantele propuse de Ministerul Educaţiei este ca evaluarea la disciplinele Religie, Educaţie artistică, Educaţie fizică şi sport să se realizeze diferit, adică prin calificative, nu prin note.
Patriarhul Daniel a reacționat, spunând că nu este de acord cu această variantă.
Evaluarea face parte din specificul oricărei materii şcolare; aşadar, este necesară şi la ora de Religie. Lipsa evaluării elevilor la ora de Religie sau găsirea unor soluţii alternative la notă constituie un afront adus statutului acesteia ca disciplină şcolară.
Patriarhul Daniel:
”Nota funcţionează ca un stimulent al învăţării atât în sens pozitiv (”învăţ ca să iau o notă mare”), cât şi negativ (”dacă nu mi se pun note, de ce să mai învăţ?”). Corelat cu acest rol de motivare, nota este apreciată de elevi şi profesori ca un barometru al strădaniei elevilor”, a adăugat el, explicându-și nemulțumirea.
”Efortul depus de elevi în acumularea de cunoştinţe şi în formarea de atitudini şi conduite moral-religioase se cere răsplătit şi valorizat”, se mai arată în scrisoarea Patriarhiei către Ministerul Educației.
Scrisoarea integrală, mai jos: