Timp de un an, Scott H. Young și prietenul lui Vat Jaiswal și-au propus să nu rostească o boabă de engleză și să se descurce în limbile orașelor unde au locuit: Valecia – Spania, Florianopolis – Brazilia, Shanghai – China, Taipei – Taiwan și Seul – Coreea.
„În fiecare limbă am ajuns la diferite grade de fluență. Cu siguranță, nu susțin că cineva poate deveni total fluent în patru limbi diferite într-un singur an. Pentru noi a însemnat să putem să susținem conversații, să ne facem prieteni și să trăim într-o altă limbă”, spune Scott H. Young.
Pentru businessul lui, a trebuit totuși să folosească engleza, dar a limitat-o la o singură oră pe săptămână, scrie Școala 9, o platformă publicistică având ca temă educația, fondată și finanțată de BRD, dar scrisă de jurnaliști independenți.
Scott explică ce a făcut ca să asimileze cele patru limbi în cartea sa Ultraînvățarea. Cum să dobândești abilități specializate, să fii mai deștept decât concurența și să-ți accelerezi progresul în carieră, volum publicat recent și în România, la Editura Lifestyle Publishing.
Principiile de învățare sunt universale. Nu cred că există mari diferențe între a învăța o limbă străină, să zicem, și a învăța matematică sau șah. Dar toate implică memorarea, înțelegerea și practica pentru a ajunge la un nivel avansat.
Scott H. Young:
Canadianul a învățat și programare ca autodidact
Canadianul este cunoscut pentru experimentele lui extreme într-ale învățării. Înainte să se apuce de limbi străine, a învățat programare de unul singur după cursurile Massachusetts Institute of Technology, cea mai prestigioasă universitate tehnică din lume. A învățat și cum să facă portrete în doar 30 de zile.
Deși „ultraînvățarea” pare o metodă-minune, autorul spune că nu putea fi aplicată în școlile tradiționale. „Acest tip de cursuri sunt greu de evaluat, e greu să dai note pe ele”.
Cred că școala poate fi grozavă. Eu spun doar că, în calitate de cursant, poți să preiei frâiele propriilor tale studii într-un fel care nu ar fi la îndemână într-o clasă.
Scott H. Young:
Interviul în care Scott H. Young explică modul în care a ajuns la această performanță poate fi citit în integralitate pe Școala 9.