Dezvoltă-ți afacerea
Dacă ai propria afacere, poți începe prin a investi în îmbunătățirea relației cu clienții. O creștere cu 5% a ratei de loialitate poate duce la profit cu 25-95% mai mare, potrivit unui studiu realizat de Harvard Business School. O relație de calitate cu clienții este un avantaj competitiv clar și principalul motor de creștere pentru majoritatea companiilor, mari sau mici. Recomandarea (sau cuvântul din gură în gură) rămâne în continuare cea mai bună reclamă.
De asemenea, încearcă să-ți dezvolți afacerea adoptând o strategie digitală care funcționează. Să fii prezent în online a devenit un fapt evident și nu mai există alternativă, deși mai sunt multe companii care încă nu au început digitalizarea sau nu investesc suficient în acest domeniu. Cu toate acestea, există o diferență foarte mare între administrarea unei simple pagini de Facebook și implementarea unei strategii digitale reale axate pe client. Iar dacă te gândești că nu ai resurse financiare să faci acest lucru, soluția este un credit persoane juridice. Pentru ca afacerea ta să se dezvolte, este nevoie să investești inteligent în ea.
Ia în considerare cariera de freelancer
Dacă simți că rolul de angajat în companie nu ți se potrivește deloc, dacă nu suporți să vezi aceleași chipuri în fiecare zi și să rezolvi aceleași probleme care te plictisesc, poți lua în considerare să devii freelancer. Există mai mulți factori pe care trebuie să te bazezi pentru a reuși pe acest drum: construirea unei rețele profesionale, mai ales de oameni din domenii complementare, rezistență mare la stres, inclusiv cel provocat de insecuritatea financiară, și o mare capacitate de muncă. Recompensa poate fi însă una care să merite: libertatea în ceea ce privește propriul program și propria viață.
Îndrăznește să te schimbi în cadrul companiei tale
Reinventarea profesională poate avea loc și în cadrul companiei în care ești deja angajat. Dacă te gândești serios să schimbi departamentul în care activezi sau să faci un pas înainte pe scara ierarhică, poți vorbi cu angajatorul despre acest subiect. Este posibil ca răspunsul la solicitarea ta să fie unul pozitiv. Trebuie să te gândești întotdeauna că nu vei primi nimic dacă nu ceri acel lucru.
Schimbă-ți profesia
Dacă ești cu adevărat sigur că vrei să schimbi total domeniul de activitate, există câțiva pași de urmat. Astfel, va trebui să faci un bilanț al competențelor tale. Dacă știi deja ce vrei să faci în viitor, trebuie să fii sigur că ai acele competențe, iar, în caz contrar, trebuie să urmezi niște cursuri de formare sau specializare, pentru care vei avea nevoie și de resurse financiare. De asemenea, fă o evaluare a pieței muncii și vezi dacă domeniul care te interesează nu este deja suprasaturat. Planifică-ți bine tranziția, pentru ca acest proces, care de obicei durează de la câteva săptămâni la câteva luni, chiar ani, să nu aibă consecințe grave asupra vieții tale personale.
Cel mai frecvent, reinventarea profesională are loc în urma unui eveniment extern care a acționat ca un factor declanșator: concediere, epuizare, depresie profesională, plictiseală, copii (în special pentru femei), o criză sanitară așa cum este cea din prezent, care a afectat multe companii, dar poate rezulta și din oboseală sau blazare. O persoană care a lucrat 10-15 ani în același sector sau pe poziții similare își dorește în mod sigur ceva nou. Unul dintre cele mai importante lucruri care rămân după decizia de a te reinventa profesional este mândria de a fi îndrăznit.
Sursa foto: Pexels