Traficul este supraaglomerat
În aceste condiţii, traficul este supraaglomerat, iar autoturismele parcate oriunde există câţiva metri pătraţi, pe străzi, pe trotuare, în staţiile de autobuz şi tramvai, transformă o simplă călătorie prin oraş într-un adevărat calvar.
“După ce că ne batem şi la bloc pe locurile de parcare, noi le avem plătite la ADP, însă nu întotdeauna vecinii sunt suficient de drăguţi ca să ţină cont de asta, să merg la serviciu cu maşina e o nebunie, trebuie să îmi iau o marjă de timp de jumătate de oră, dacă vreau să nu întârzii. Lucrez în buricul Capitalei, iar acolo ne urcăm efectiv unii pe ceilalţi”, ne-a scris o cititoare la redacţie, precizând că gândul că trebuie să-şi rezolve problemele administrative o chinuie cel mai mult.
“Pur şi simplu nu ai unde să parchezi cinci sau zece minute, te învârţi ca prostul, te umpli de nervi şi la final laşi maşina ori la cinci kilometri de unde ai treabă, ori în faţă, pe avarii, cu numărul de telefon în parbriz”, ne-a mai spus Mihaela Ion.
Soluţiile-superbe, dar inexistente
Într-o capitală europeană în care transportul în comun ar fi pus la punct, deplasarea la locul de muncă ar putea fi făcută fără probleme cu autobuzul, tramvaiul, metroul sau troleul. Sau cu toate la un loc. Cu toate acestea, realitatea arată că, dincolo de comoditatea evidentă, bucureştenii care au maşină personală preferă să cheltuiască aproape 30% din salariu (mediu pe economie) pe benzină pentru ca la finalul călătoriei să înjure traficul, pe “ceilalţi participanţi la trafic” şi, desigur, autorităţile.
Tot la capitolul cheltuială se pune şi timpul, căci minute bune, uneori zeci de minute, se duc pe găsirea locului de parcare din zona în care trebuie să ajungi. Ce fac în aceste condiţii edilii? Caută soluţii, spun ei. Una ar fi parcările subterane, variantă scumpă şi care a prins contur mai mult în centrul oraşului. O alta, parcările supraetajate, a fost testată momentan doar în sectorul 6, al doilea sector ca mărime al Capitalei, după sectorul 1, aproape dublu ca dimensiune şi cu probleme majore în ceea ce priveşte parcarea, întrucât câteva din cele mai mari complexuri de business sunt construite aici. După cum se vede, o listă lungă de soluţii, una mai fiabilă ca alta.
Municipalitatea are în administrare 107.757 locuri
Locurile de parcare aflate în evidenţa Administraţiei Străzilor şi a Direcţiei de Transporturi din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti: În ceea ce priveşte parcările publice de utilitate generală, numărul locurilor avizate conform parcărilor active este de 5.050, din care 211 locuri de parcare instituţii publice, 341 pentru persoane cu dizabilităţi, 1.357 locuri parcare nemarcate, 2.484 locuri marcate şi 657 locuri parcare riverani.
Totodată, municipalitatea a construit două parcări pentru cei care au treabă în zonă sau pot lăsa maşina acolo, pentru a folosi metroul, dacă îşi permit tariful piperat: parcarea subterană de la Universitate, cu o capacitate de 425 de locuri, şi cea supraterană de la Arena Naţională, cu o capacitate de 1.250 de locuri.
Sectoarele 1 şi 6 încă ridică maşini
Din grabă, din neatenţie sau chiar voit, şoferii îşi parchează autoturismele pe unde apucă, tocmai bine pentru hingherii de maşini care abia aşteaptă să-i “scuture” pe grăbiţi de câteva sute de lei. Din fericire, în Capitală, doar două firme din două sectoare încă n-au scăpat de obiceiul prost, acela de a-ţi sălta maşina fără să te anunţe. Iată unde se mai ridică maşini:
Sector 1 – Taxa pentru recuperarea maşinilor parcate neregulamentar este de 350 de lei + TVA. În primele 24 de ore de la ridicarea autoturismului, depozitarea este gratuită. Dacă în cele 24 de ore proprietarul nu-şi recuperează maşina, taxa pentru fiecare zi de întârziere este de 50 de lei.
Sector 6 – Costul eliberării maşinii e de 500 de lei în primele 24 de ore. Taxa de depozitare pentru fiecare 24 de ore e 220 de lei. La costul eliberării maşinii se adaugă şi amenda primită de la Poliţia Rutieră, între 120 şi 240 de lei. Dacă plătiţi în primele 48 de ore, amenda rămâne de 120 de lei. Împreună cu amenda veţi primi şi 3 puncte de penalizare.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro