Un studiu publicat în Frontiers in Education a analizat impactul pauzelor în timpul cursurilor la o universitate din vestul SUA, folosind date din 22 de perioade de curs cu o medie de 21 de studenți. Unii au avut pauze scurte între 1 și 4 minute, timp în care puteau folosi dispozitivele electronice.

Studiul a folosit și Grupurile de control, adică grupuri de participanți care nu primesc intervenția testată, folosite pentru a compara efectele acesteia cu cele ale grupului experimental. Aceste grupe de control au primit pauze de aceeași durată, dar fără utilizarea telefoanelor, iar studenții erau încurajați să pună întrebări.

Concluzia a fost că pauza de câteva minute pentru telefonul mobil s-a dovedit cea mai eficientă metodă. Tinerii care au primit permisiunea au obținut cele mai mari note la teste și și-au folosit telefoanele mai puțin când profesorii țineau prelegeri.

Cercetătorii nu știu explicația, dar un motiv ar putea fi acela că un minut este suficient pentru a citi și a trimite un mesaj rapid, iar studenții pot gestiona comunicările personale în timpul orelor, fără a se distrage prea mult de la restul orei.

Unii părinți cer ca studenții să aibă acces la telefoane pentru cazuri de urgență

Mai multe state din SUA au implementat interdicții privind utilizarea telefoanelor mobile în școlile primare și secundare, în contextul creșterii preocupărilor legate de efectele negative ale acestora asupra tinerilor. Florida a fost primul stat care a interzis utilizarea telefoanelor în timpul orelor, inclusiv accesul la rețelele de socializare pe Wi-Fi-ul școlii. Indiana, Minnesota, Ohio și Virginia au implementat și ele restricții similare. Lideri politici, precum guvernatorii din California și Utah, au încurajat și alte districte școlare să adopte interdicții.

Solicitările de restricționare a telefoanelor în școli au crescut în ultimii ani, deoarece studiile evidențiază efectele negative pe care telefoanele și social media le au asupra tinerilor.

Un studiu Pew Research arată că 72% dintre profesorii de liceu și 33% dintre profesorii de gimnaziu consideră telefoanele o problemă majoră în timpul orelor. Cu toate acestea, unii părinți se opun interdicțiilor, dorind ca în caz de urgență copiii lor să aibă acces la telefoane.

Urmărește-ne pe Google News