Cercetarea a analizat rapoartele istoricului auto obținute de utilizatorii companiei. Pentru a determina kilometrajul anual, am examinat înregistrările de kilometraj ale tuturor vehiculelor verificate în acea țară și am calculat media.
Dintre toate vehiculele verificate de CarVertical, cele care circulă în Țările de Jos au avut cel mai ridicat kilometraj mediu anual, 29.851 km, urmate de mașinile din Spania (29.017 km), Danemarca (27.346 km), Belgia (24.308 km) și Franța (23.775 km).
Asta înseamnă că, după 3-4 ani, mașinile din aceste țări vor avea în jur de 100.000 de kilometri, ceea ce îi poate determina pe proprietari să le vândă ca să-și cumpere un vehicul nou.
Un kilometraj mai mare înseamnă, de obicei, că mașina va valora mai puțin, așa că șoferii încearcă adesea să vândă astfel de vehicule înainte de a se deprecia semnificativ sau înainte de încheierea garanției, care este de obicei valabilă pentru 100.000 de kilometri.
Prin urmare, vehiculele din țările vest-europene sunt adesea vândute în Europa de Est.
„Un kilometraj mai mare înseamnă, de obicei, că mașina va valora mai puțin, așa că șoferii încearcă să vândă aceste vehicule înainte de a se deprecia prea mult. În România sunt aduse din Europa de Vest un număr considerabil de mașini produse recent, dar care au un kilometraj ridicat. Este relativ simplu și ieftin să imporți mașini din alte țări europene, prin urmare, mașinile importate la mâna a doua nu vin la pachet cu un preț final mult mai ridicat decât cele autohtone”, spune Matas Buzelis, expertul CarVertical pe piața de mașini second hand.
Kilometrajul anual mediu al vehiculelor care circulă pe drumurile românești este relativ scăzut (locul 17 din 27 de țări europene): 20.338 de kilometri.
Vehiculele din Ungaria (19.357 km) și Serbia (20.028 km) circulă și mai puțin, iar în Bulgaria, o idee mai mult (20.999 km). Letonii călătoresc cel mai puțin din Europa – 17.420 km în medie pe an.
În mod surprinzător, cel mai mic kilometraj a fost înregistrat la mașinile importate din SUA, 16.941 km. Acest lucru nu înseamnă că americanii conduc mai puțin decât oamenii din alte țări, ci din cauza daunelor.
Când alegeți o mașină uzată, atrage atenția compania de date auto, „ar trebui să fiți extrem de precauți la vehiculele cu kilometraj redus la un preț atractiv”.
Vânzătorii necinstiți ajustează adesea citirile kilometrajului pentru a câștiga mai mulți bani. Probabilitatea de a cumpăra o mașină cu kilometraj trucat crește semnificativ la achiziționarea unui vehicul importat din străinătate, deoarece țările nu fac schimb de date despre mașini, Drept urmare, multe mașini cu un kilometraj falsificat – adesea de mai multe ori – intră pe piețele locale din țări străine.
Înainte de a vă întâlni cu vânzătorul, ar trebui să verificați istoricul mașinii și să determinați dacă kilometrajul acesteia este autentic. Acest lucru nu numai că vă va economisi mult timp, dar vă va preveni și dezamăgirile ulterioare. Atunci când cumpărați o mașină uzată, este, de asemenea, necesar să faceți un test de conducere și să verificați vehiculul la un centru de service autorizat.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro