Mulţii americani au fost nevoiţi să renunţe anul acesta la concedii, călătoriile de vacanţă în străinătate, restaurante şi articolele de lux.
Însă, potrivit experţilor, toate acestea sunt compensate prin activităţi mai puţin costisitoare, cum ar fi pescuitul, vânătoarea, practicarea sportului şi cultivarea legumelor şi fructelor.
Astfel, vânzările de seminţe de roşii, castraveţi şi lăptucă au crescut în primăvara acestui an cu 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Administraţia municipală din Philadelphia s-a gândit să le vină în ajutor grădinarilor amatori şi a organizat cursuri speciale pentru începătorii în ale grădinăritului.
În acelaşi timp, a crescut consumul de ciocolată şi vinuri, o dovadă a faptului că americanii trec printr-o perioadă accentuată de stres. Producătorul american Hershey, care practică preţurile cele mai democratice la produsele de cofetărie din SUA, a înregistrat o creştere cu 20% a vânzărilor sale de dulciuri în primul semestru al acestui an.
Dacă nu mai merg la baruri, aceasta nu înseamnă că americanii au încetat să bea. Ce-i drept, la fel ca şi în cazul ciocolatei, sunt preferate băuturile mai ieftine, cum ar fi Pinot Noir, Riesling şi Cabernet Sauvignon.