“Aveam 29 de ani când mi-am luat prima maşină, în 1971. Era o Dacia 1100, culoarea bleu-ciel. Îmi era foarte dragă, şi acum îmi amintesc mirosul plăcut al maşinii noi”, ne spune Constantin Stroe. Încă de la apariţie, din vara anului 1969, Dacia i-a captivat pe români. Maşina simplă, cu dotări de bun-simţ, vândută la un preţ rezonabil a reprezentat reţeta succesului.
Autoturismul costa 70.000 de lei
“Era perfectă pentru infrastructura românească! Modelele 1100 şi 1300 au fost produse care au făcut faţă excelent pieţei. O singură problemă exista, din păcate. Se putea aştepta şi cinci ani pentru achiziţionarea unei maşini. IDMS era unica firmă care distribuia autoturisme, iar cererea era foarte mare. În plus, multe automobile mergeau la export”, îşi aminteşte fostul director de la Mioveni, Argeş.
Banii erau depuşi la C.E.C, viitorul proprietar primea un bon valoric şi aştepta programarea. Dacă în prezent companiile auto au pagini întregi cu liste privind extraopţiunile unei maşini, înainte de 89, preşurile cauciucate şi cel mult un radio trebuiau să-i mulţumească pe şoferi.
Citiţi mâine despre colecţiile de timbre de pe vremea lui Ceauşescu!
Citeşte şi: La Universiada din 1981, Ceauşescu a internat cu forţa la Spitalul 9 sute de «duşmani ai regimului»