Poliția Rutieră propune înăsprirea pedepselor pentru șoferii care încalcă legea în trafic, în contextul în care România se află pe ultimul loc în topul european al siguranței rutiere. Astfel, în Codul Rutier ar putea fi introdusă noțiunea de „conducere agresivă”, iar cei care depășesc limita de viteză vor rămâne fără permis timp de 4 luni.
A fost nevoie de legiferarea agresivității în trafic având în vedere evenimentele înregistrate în ultima perioadă, iar un astfel de comportament poate să producă consecințe deosebit de grave.
Bogdan Ghebaur, purtătorul de cuvânt al IGPR:
Și vitezomanii vor avea parte de sancțiuni mai dure, dacă Poliția reușește să schimbe Codul Rutier. În prezent, șoferii pot rămâne fără permis 90 de zile, dacă depășesc limita de viteză cu 50 de kilometri la oră.
„Pentru depășirea vitezei cu mai mult de 70 de kilometri se atrage suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioadă de 120 de zile”, propune Poliția Rutieră, potrivit purtătorului de cuvânt al IGPR, Bogdan Ghebaur.
În ultimul an, pe șoselele din România au murit peste 1.600 de oameni. Astfel, țara noastră a ajuns, din nou, pe ultimul loc în clasamentul european al siguranței rutiere.
Mai mult, vor fi înăsprite pedepsele și pentru neacordare de prioritate sau depășire ilegală. Dacă până acum, șoferii rămâneau fără permis pentru 30 de zile, conform noului Cod Rutier, cei care încalcă aceste reguli nu vor avea dreptul să conducă timp de două luni.
Dacă propunerile Poliției Române vor fi acceptate de legiuitori, atunci România ar putea avea un nou Cod Rutier până la finalul acestui an.
Anul acesta, ziua de 21 noiembrie a fost dedicată comemorării victimelor accidentelor de circulație. România ocupă mereu primele locuri în topurile sumbre ale celor mai frecvente accidente rutiere.
Asta înseamnă că țara noastră înregistrează cea mai mare valoare la nivel european, de 96 de decese la un milion de locuitori, aproape de două ori mai mare decât media europeană de 49 de decese la un milion de locuitori. Adică aproximativ 2000 de oameni care mor anual pe drumurile din țară. Plus alte mii care rămân cu răni și dizabilități pe viață.