De mai bine de doua luni, Cornel Penescu, patronul clubului de fotbal FC Arges, se poate mandri ca detine cea mai luxoasa masina din Romania. Limuzina, un Maybach 62 S de ultima generatie, a costat 650.000 de euro si are un motor de 612 cai putere. Reporterii Libertatii au fost la Pitesti si s-au urcat in masina pentru care un roman cu salariu mediu pe economie ar trebui sa munceasca mai bine de 170 de ani.
Spune ca nu a dorit in vreun fel sa epateze si nici sa le faca in ciuda rivalilor sai. Penescu afirma ca pur si simplu si-a dorit sa detina un Maybach, pentru ca i se potriveste, chiar daca la ora actuala, marca este asociata aproape exclusiv cu Gigi Becali, finantatorul echipei Steaua. ‘Cred ca ar trebui ca nemtii sa-i dea multi bani lui Gigi pentru cata reclama le-a facut in Romania. Ce sa mai, cand spui Maybach, spui Gigi!, ne marturiseste razand Costel Penescu, in timp ce coboara din impresionanta limuzina.
Patronul lui FC Arges afirma ca s-a indragostit de aceasta masina de indata ce-a vazut-o, moment consemnat la Monaco, in primavara. ‘Am vrut s-o cumpar pe loc, insa mi-au zis ca trebuie sa comand una. Ar fi fost necesar sa astept cateva luni bune, asa ca am insistat si mi-au dat masina de expozitie, care avea cateva sute de kilometri la bord. Este cea mai tare masina, la ora actuala, sustine acesta.
Masoara 6,2 metri in lungime
Chiar daca este totusi subiectiv, cifrele care o caracterizeaza n-au cum sa nu epateze. Maybach-ul lui Penescu are o lungime de 6,2 metri, un motor de 12 cilindri si 612 cai putere si poate atinge 100/km in doar 5,2 secunde, fiind limitata electronic la 250 km/h. La o astfel de masina conteaza mai putin insa ce se afla sub capota.
Ceea ce ofera habitaclul poate taia rasuflarea oricarui muritor. Interpretarea in cuvinte inseamna piele, finisaje lacuite, lemn de plop, tehnologie audio-video si de comunicatii de ultima generatie, minibar, sampanie si atmosfera in care muzica de pian ar veni ca o manusa.
Pana nu demult, cu titlul detinut de Penescu acum se putea mandri Irinel Columbeanu, cu al sau Rolls-Royce Phanton EWB cu ampatament marit, care i-a venit din Germania in februarie 2007 si care l-a costat 600.000 de euro
Si Gigi Becali s-a laudat mult timp cu cea mai scumpa masina din Romania, el cumparandu-si in urma cu mai bine de doi ani un Maybach 62 de 500.000 de euro. Cand a auzit de noua masina a lui Penescu, finantatorul stelist s-a interesat in aceeasi zi cum poate sa-si ia si el un model similar, dar cu mai multe optiuni, deci mai scump. Se pare ca deja l-a comandat
Reporterul Libertatii a testat confortul limuzinei. Printr-o simpla apasare de buton, fotoliile din piele din spate se extind pana cand devin un adevarat sezlong de cinci stele. Printre multe alte facilitati, ocupantii locurilor din spate pot regla viteza angajata de sofer. Cotiera din spate ascunde atat telefonul masinii (foto medalion stanga), cat si sistemul de conectare cu terminalul GSM
Modelul achizitionat de Penescu a venit dotat cu geamuri antiglont cu o grosime de aproximativ 2 centimetri. Pe displayurile pozitionate in tetierele scaunelor din fata, pasagerii pot urmari programe tv sau filme
Noul Maybach 62 S e destinat in principal celor care au angajat un sofer. Din acest motiv, postul de condus pare, in comparatie cu partea din spate, mult prea simplist. Aceasta doar la prima vedere, insa. Soferul dispune de toate facilitatile tehnice de ultima generatie, inclusiv pilot automat sau sistem GPS, si are un confort de invidiat
Cea mai scumpa – 1,6 milioane €
Cea mai scumpa masina din Romania este, din aprilie acest an, de cand a fost adusa in tara, un Bugatti Veyron de 1,6 milioane de euro! Masina, ce poate atinge suta in numai 2,6 secunde si poate prinde 400 de km/h, se afla in proprietatea lui Costelus Casuneanu (24 de ani), fiul omului de afaceri Costel Casuneanu, a carui companie este implicata, printre altele, in constructia autostrazii Bucuresti – Ploiesti. Autoturismul are 1.001 cai putere
si se fabrica in numai 50 de exemplare pe an.