Femeia susține că a trimis trei întâmpinări către compania de telecomunicații, “la care nu am primit răspuns, deși au trecut patru luni”.
Ba, mai mult, într-o factură pentru perioada 14 mai – 16 iunie, a fost notificată în scris să plătească despăgubiri în valoare de 47,15 lei pentru nerespectarea condițiilor contractuale, adică renunțarea unilaterală la numărul de telefon mobil.
“Figuram cu un telefon mobil”
În consecință, pe 28 iulie, femeia a întocmit un memoriu adresat directorului general Telekom România, în care a specificat că este posesoare de peste 50 de ani a numărului de telefon fix, dar nu a avut niciodată un abonament pentru mobil. A solicitat desfășurătorul pentru numărul de telefon, dar nu l-a primit niciodată.
“Pentru clarificarea situației, am mers și la sediul Telekom din Drumul Taberei, de unde am aflat că figurez cu acel număr de mobil din septembrie 2018 și al cărui contract expira în septembrie 2020”, precizează Angela Mocanu.
“Nu am solicitat niciodată telefon mobil”
“Cu toată răspunderea, afirm că nu am solicitat niciodată telefon mobil, din lipsă de necesitate, din cauza vârstei și a stării de sănătate. În condițiile menționate, pe 4 iunie, am renunțat la acest operator în favoarea altuia, păstrând același număr de fix”, mai spune Angela Mocanu.
Pe 10 august, a trimis memorii și la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, și la Avocatul Poporului. În disperare de cauză, va mai formula o petiție către Telekom. S-a adresat și Poliției.
Femeia își recunoaște neglijența, în sensul că a plătit un an și opt luni abonamentul fără să se uite la ce plătește: “Pur și simplu nu am analizat atent factura. Mai ales că numărul de mobil îl achitam cu același cod de bare precum cel pentru fix”.
Suma pe care a plătit-o fără să beneficieze de niciun serviciu e în jur de 600 de lei, importantă în balanța ei.
Neoficial, surse din companie care cunosc cazul pretind că, de fapt, femeia ar fi fost vizitată în 2018 de un angajat, care i-a fi înnoit contractul și i-ar fi predat și o cartelă de telefon mobil.
Telekom nu i-a mai cerut despăgubiri, fiindcă era “bun platnic”
“Să-mi arate contractul, cu semnătura mea! Care cartelă sau card, ce să fac cu ea, că eu nu am aparat pentru cartelă”, spune reclamanta.
Firma a închis “cazul Angela Mocanu”, în momentul în care bătrâna a renunțat la contract, renunțând și la despăgubirile solicitate, pe principiul că “era bun platnic”.
Preluăm toate solicitările pe care le primim de la clienții noștri, indiferent de modul de comunicare, și le prelucrăm cu responsabilitate, respectând legislația în vigoare aplicabilă contractelor aflate în derulare. Compania analizează fiecare situație în parte și propune soluții care răspund nevoilor clienților.
Răspuns oficial Telekom România în cazul Angela Mocanu:
Angela Mocanu așteaptă în continuare despăgubirile pentru serviciile de telefonie mobilă pe care le-a plătit fără să le solicite.
Cine este Telekom
Deustche Telekom AG este cea mai mare companie de telecomunicații din Europa. Compania oferă telefonie mobilă, fixă, acces la internet și servicii specializate pentru consumatorii mari. Compania este prezentă și în România, unde controlează companiile Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications.