UPDATE 2 – Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (DIICOT) confirmă, prin intermediul unui comunicat, percheziile de astăzi de la Tarom și face unele precizări:
„În această dimineaţă, procurorii D.I.I.C.O.T. – Structura Centrală împreună cu ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul Directiei de Politie Transporturi au efectuat un număr de 25 de perchezitii domiciliare ( 14 Bucuresti, 7 Ilfov, 2 Prahova, 1 Dâmbovița si 1 Brasov), într-o cauză în care se efectuează urmărirea penală “in rem” sub aspectul săvârşirii de către mai multe persoane a unor fapte de delapidare şi corupţie.
De asemenea, în conformitate cu art.170 cod procedură penală, procurorii D.I.I.C.O.T. – Structura Centrală procedează la ridicarea de înscrisuri de la sediul unei companii aeriene şi efectueaza o perchezitie la punctul de lucru al unui sindicat.
Acțiunea beneficiază de sprijinul polițiștilor de transporturi din București, Constanța și Brașov, Direcției de Combatere a Criminalității Organizate, Direcției de Investigații Criminale și al luptătorilor S.I.A.S. din Poliția Română.
Suportul de specialitate a fost asigurat de Direcția Operațiuni Speciale. Pe parcursul întregului proces penal persoanele cercetate beneficiază de drepturile şi garanţiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum şi de prezumţia de nevinovăţie”, se arată în comunicatul DIICOT”.
UPDATE – Într-un comunicat transmis marți, TAROM precizează că activitatea companiei și cursele aeriene nu sunt afectate de perchezițiile din această dimineață.
Redăm, mai jos, comunicatul transmis de TAROM:
„Activitatea TAROM nu este periclitată sub niciun aspect, Direcția Tehnică a Companiei TAROM își desfășoară în continuare activitatea , iar operarea curselor aeriene se desfășoară în condiții normale.
Compania TAROM acordă întreg sprijinul organelor de anchetă și va raspunde cu celeritate tuturor solicitărilor venite din partea anchetatorilor.
Fiind vorba despre o anchetă in curs, acestea sunt toate informațiile pe care Compania TAROM le poate pune la dispoziția opiniei publice în acest moment”, se anunță într-un comunicat al companiei”
În acest caz sunt suspiciuni de trafic de piese de avioane, fiind vizaţi un lider de sindicat şi mai mulţi mecanici, notează sursa citată.
În același dosar sunt făcute cercetări şi pentru constituire de grup infracţional organizat.
Directorul general al TAROM, Mădălina Mezei, a declarat pentru G4Media.ro că perchezițiile vizează direcția tehnică și se fac la sediul sindicatului.
”Este vorba despre o singură percheziție în birourile sindicatelor din cadrul direcției tehnice. Este vorba de un dosar mai vechi. Noi predăm înscrisuri pe bază de ordonanță, documente care au legatură cu activitatea direcției tehnice. Nu sunt vizate persoane, ci fapte”, a declarat Mezei.
Întrebată dacă perchezițiile au legatură cu eventuale achiziții de piese, directorul general al TAROM a spus că nu poate da astfel de amănunte.
O anchetă realizată de Libertatea în octombrie 2017 a dezvăluit că între 2014 și 2016, mai multe rapoarte guvernamentale au scos la iveală nereguli grave descoperite la Direcția Tehnică a companiei de stat.
Printre acestea se numără abateri disciplinare, mușamalizarea unor incidente care ar fi putut să pună în pericol viața pasagerilor, un număr anormal de concedii medicale, o prezență fizică la locul de muncă de 60% și minute de întârziere record cauzate de probleme tehnice.
În 2015, ”problemele tehnice” au cauzat TAROM întârzieri de 138 de zile Din cauza întârzierilor, TAROM a plătit pasagerilor despăgubiri de un milion de euro.
În 2016, Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) anunţa că va efectua o anchetă la TAROM, după ce trei avioane s-au defectat în doar 24 de ore.
Ulterior, o altă cursă a fost anulată, incident care ridica la patru numărul problemelor grave înregistrate de compania aeriană în doar două zile, iar cursa Bucureşti – Munchen a plecat cu o oră şi jumătate întârziere.
La începutul acestui an, premierul Viorica Dăncilă a trimis Corpul de Control la TAROM pentru a verifica, printre altele, regulile care conduc sistemul de administrare şi control, precum şi circumstanţele în care două aeronave Airbus A310 au fost înstrăinate în anul 2018.
Dosarul TAROM:
Episodul 4: Managementul dezastrului: Costurile în aer, încasările la pământ
Episodul 6: Noaptea minții | Cum să pierzi 90.982 euro în fiecare zi
Episodul 7: Autoritatea Aeronautică a descoperit piese neconforme la aeronavele companiei
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro