• Sunt vizate persoane din conducerea Direcţiei Tehnice, dar şi din conducerea Sindicatului Naţional Tehnic Tarom.

•  Libertatea a relatat pe larg despre probleme companiei, într-o serie de articole publicate la finalul lui 2017.

•  Ziarul a dezvăluit neregulile grave de la Direcţia Tehnică a companiei de stat – de la piese neconforme montate pe aeronave şi până la reparaţii de mântuială, cum ar fi cauciucuri uzare “cosmetizate” cu vaselină.

În această dimineaţă, procurorii DIICOT au ridicat mai multe documente şi harduri de la Direcţia Tehnică a Tarom, precum şi de la Sindicatul Naţional Tehnic Tarom. 

Surse din TAROM au explicat pentru Libertatea că vizaţi de ancheta procurorilor ar fi Adrian Sandu, şeful Direcţiei Tehnice, şi sindicaliştii Aurel Curdov, Ştefan Vintilă şi Marian Pamfiloiu, care sunt suspectaţi de delapidare.

Furturile de bunuri din companie sunt la ordinea zilei. S-a furat de la kerosen, până la materiale de construcţie precum prize şi cherestea. Până şi deşeurile care în mod normal se reciclează contra cost s-au furat. Materialele de aviaţie care expirau şi care nu mai puteau fi folosite, precum fibra de carbon sau fibra de sticlă, puteau să fie folosite la altceva. În loc sa le valorifice compania, le valorificau ei, susţin surse din companie pentru Libertatea.

Sursele Libertatea acuză că sustragerea de piese şi materiale din gestiunea companiei erau dese.

Vorbim de la găinării, până la chestiuni mult mai grave care ţin de securitate aeronautică. Nu s-a dorit să se aprobe un stoc minim de piese care să funcţioneze cu predicţie şi optimizare financiară. Piesele se iau în regim de urgenţă la suprapreţ. Până şi uleiurile sunt cumpărate în acelaşi regim, au punctat sursele.


În 2017, Libertatea dezvăluia că Autoritatea Aeronautică a descoperit piese neconforme la aeronavele companiei, că Direcţia Tehnică achiziţiona piese de schimb în regim de urgenţă la suprapreţ dar şi că tehnicienii companiei, deşi erau pontaţi la baza din Otopeni, în realitate lucrau pentru alte companii.

Principalele dezvăluiri făcute de Libertatea privind Direcţia Tehnică a Tarom, în 2017:

  • Autoritatea Aeronautică a descoperit piese neconforme la aeronavele companiei.
  • Piesele folosite la aeronave nu aveau o trasabilitate clară, iar unii furnizorii nu ofereau nicio garanție cu privire la calitatea produselor.
  • Prezența fizică la locul de muncă la Direcţia Tehnică era în medie de 60% și nicio tură nu era completă.
  • Tehnicienii TAROM figurau “pontați” la Otopeni, deși călătoreau în străinătate ca să lucreze pentru alte companii.
  • ”(…) în cadrul organizației (n.r. – Direcția Tehnică) se manifestă o indisciplină tehnică pe fondul unui management defectuos al procesului de întreținere, cu impact asupra siguranței” – raport Ministerul Transporturilor.
  • Raport Ministerul Transporturilor: “56 de salariați au fost în incapacitate temoporară de muncă 1.506 zile”. O zi de “medical” era plătită, pe lângă salariu, cu 40 de dolari.
  • În 2015, “problemele tehnice” au cauzat TAROM întârzieri de 138 de zile, pentru care compania a plătit despăgubiri de un milion de euro

Dosarul Tarom:

Episodul 1: Cursa de Roma, în pericol din cauza unui cauciuc uzat ”cosmetizat” cu vaselină. Ce spune compania

Episodul 2: Compania de stat îi pontează, concurența beneficiază. Tehnicienii își “iau zborul” în timpul programului

Episodul 3: “Companie de stat pe pierderi, ofer al 16-lea salariu” | „Trustul” Tehnic și milioanele de euro

Episodul 4. Managementul dezastrului: Costurile în aer, încasările la pământ

Episodul 5 / “Secretele” conducerii: O fostă jurnalistă, un agent de vânzări și un absolvent de “Spiru Haret”, la “butoanele” companiei

Episodul 6: Noaptea minții | Cum să pierzi 90.982 euro în fiecare zi

Episodul 7: Autoritatea Aeronautică a descoperit piese neconforme la aeronavele companiei

Google News Urmărește-ne pe Google News