De asemenea, compania va întârzia primele livrări ale avionului 777X cu un an. După calculele inițiale, gigantul va înregistra pierderi de 5 miliarde de dolari în al treilea trimestru.

Aceste măsuri drastice vin în contextul unei greve de o lună a 33.000 de muncitori de pe Coasta de Vest a SUA, care a oprit producția avioanelor 737 MAX, 767 și 777.

Acțiunile Boeing au scăzut cu 1,1% după anunțul acestor schimbări

„Resetăm nivelurile forței de muncă pentru a ne alinia cu realitatea noastră financiară și cu un set mai concentrat de priorități. În lunile următoare, planificăm să reducem dimensiunea totală a forței noastre de muncă cu aproximativ 10%. Aceste reduceri vor include executivi, manageri și angajați”, a explicat CEO-ul companiei, Kelly Ortberg.

Boeing a înregistrat cheltuieli înainte de impozitare în valoare totală de 5 miliarde de dolari pentru divizia sa de apărare și două programe de avioane comerciale.

Compania se așteaptă acum la venituri de 17,8 miliarde de dolari, o pierdere pe acțiune de 9,97 dolari și un flux de numerar operațional negativ de 1,3 miliarde de dolari, mai bun decât se anticipase.

Întârzieri în programul 777X

Ortberg a anunțat că Boeing a notificat clienții că se așteaptă acum ca prima livrare a avionului 777X să aibă loc în 2026, din cauza provocărilor în dezvoltare, a pauzei în testele de zbor și a grevei.

Acest program a întâmpinat deja întârzieri semnificative din cauza problemelor de certificare.

Boeing va încheia programul său de avioane cargo 767 în 2027, după ce va finaliza și livra cele 29 de avioane rămase comandate. Producția pentru tancherul KC-46A va continua.

33.000 de angajați Boeing au protestat. Foto Profimedia

Reacția sindicatului

Asociația Internațională a Maciniștilor și Lucrătorilor Aerospațiali (IAM), sindicatul care reprezintă muncitorii aflați în grevă, a descris acuzațiile Boeing împotriva sindicatului ca fiind nefondate.

Jon Holden, președintele IAM District 751, a declarat: „Încercarea Boeing de a negocia în presă nu va funcționa și este dăunătoare procesului de negociere”.

Înainte de începerea grevei pe 13 septembrie, Boeing se confrunta deja cu probleme financiare și de siguranță.

Un incident în ianuarie, când un panou s-a desprins în timpul zborului, a expus protocoale de siguranță slabe și a determinat autoritățile de reglementare din SUA să limiteze producția companiei.

Viitorul companiei este incert

Analiștii estimează că Boeing ar avea nevoie să strângă între 10 și 15 miliarde de dolari pentru a-și menține ratingurile, care sunt acum cu o treaptă peste categoria „junk”.

Michael Ashley Schulman, partener la Running Point Capital Advisors, a comentat: „Ratingul lor de credit și prețul acțiunilor au fost în pericol pentru cea mai mare parte a ultimului deceniu din cauza managementului defectuos, iar încăpățânarea manifestată în grevă ar putea fi picătura care umple paharul”.

În timp ce Boeing se confruntă cu aceste provocări pe termen scurt, compania susține că ia decizii strategice importante pentru viitorul său.

Urmărește-ne pe Google News