Instituţiile publice şi operatorii economici care desfăşoară
activităţi comerciale/de lucru cu publicul ce implică accesul
persoanelor în interiorul clădirilor, iau măsuri pentru organizarea
activităţii, astfel:
a) accesul trebuie să fie organizat astfel încât să fie asigurată o
suprafaţă minimă de 4 mp pentru fiecare client/persoană şi o distanţă
minimă de 2 m între oricare două persoane apropiate;
b) să nu permită accesul persoanelor a căror temperatură corporală, măsurată la intrarea în incintă, depăşeşte 37,30C;
c) să asigure dezinfectarea suprafeţelor expuse şi evitarea
aglomerării de persoane, în special în zonele caselor de
marcat/ghişeelor.
Va fi interzis accesul persoanelor a căror temperatură corporală, măsurată la intrarea în incintă, depășește 37,30C, conform recomandărilor Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii.
De asemenea, trebuie să se asigure dezinfectarea suprafețelor expuse și evitarea aglomerării de persoane, în special în zonele caselor de marcat/ghișeelor.
Autorităţile recomandă munca de la domiciliu, în perioada stării de alertă.
Dacă activitatea desfăşurată nu permite telemunca, angajatorul trebuie să ia măsuri pentru:
a) asigurarea triajului epidemiologic constând în controlul
temperaturii personalului propriu şi vizitatorilor, la punctele de
control-acces în incinte;
b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor înaintea intrării în spaţiile de lucru;
c) respectarea regulilor privind desfăşurarea activităţii în
birourile cu spaţii comune (open space) şi a regulilor privind
funcţionarea unităţilor de cazare în regim hotelier;
d) decalarea programului de lucru, pentru entităţile cu un număr mai
mare de 50 de salariaţi, astfel încât începerea, respectiv terminarea
programului de lucru să se realizeze la intervale de minimum 1 oră, pe
parcursul a minimum 3 ore, în tranşe de minim 20% din personal.