Evenimentul are loc la Sibiu, la hotelul de lux Hilton, care a fost rezervat aproape în totalitate de către Fondul de Garantare, potrivit surselor noastre.
Într-un e-mail semnat de Florin Jianu, președintele consiliului de administrație al Fondului de Garantare, și trimis de pe adresa directorului general Dumitru Nancu, angajații sunt invitați să participe la „team building” în perioada 17-20 noiembrie pentru a pregăti viitoarea strategie și pentru a „consolida spiritul de echipă”.
Condiții de lux
Conform paginii sale de internet, hotelul are 114 camere, cu prețuri pornind de la circa 110 euro pe noapte până la apartamente prezidențiale de 900 de euro pe noapte.
Pentru perioadele apropiate de weekend, Hilton are tarife între 110 și 250 de euro pe noapte, în funcție de cameră, astfel că doar cazarea ar costa între 11.000 și 25.000 de euro pe noapte. Ceea ce înseamnă mai departe între 33.000 și 75.000 de euro pentru cele trei zile.
Joi, la ora la care Libertatea a verificat informația, mai erau doar două camere libere la hotel.
„Mai avem doar două camere disponibile, la preț mai exclusivist, de 290 de euro pe noapte. Avem o companie care a rezervat aproape tot hotelul, FNGCIMM, vin cu peste 100 de oameni, ziua au conferințe, iar seara au o cină festivă”, a spus o angajată a hotelului.
Piscină, spa, terenuri de tenis
Conform paginii sale de pe Booking.com, Hotelul Hilton Sibiu oferă piscină interioară, spa, saune, baie cu aburi, camere de relaxare și meditație, precum și o zonă de fitness.
De asemenea, oaspeții au la dispoziție două terenuri de tenis și un salon de coafură.
Hotelul are trei restaurante „de înaltă clasă”: Madrigal pentru micul dejun, restaurantul japonez Teppanyaki și un restaurant tradițional românesc, plus bar și terasă.
De asemenea, are patru săli de conferință și una de bal, conform Directbooking.ro.
Hotelul Hilton din Sibiu este deținut de omul de afaceri Nicolae Minea. Anul trecut, compania care îl operează a avut afaceri de 12,7 milioane de lei și o pierdere de 285.000 de lei.
Minea se află și în consiliul de administrație al Transgaz, operatorul sistemului de transport al gazelor din România, și a fost anterior și membru în consiliul de supraveghere al Fondului Român de Contragarantare, o altă instituție financiară a statului.
De asemenea, a mai fost președinte al Autorității pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS) în timpul Guvernului Ponta.
Ce spune conducerea
Contactat de Libertatea, Dumitru Nancu, directorul general al Fondului de Garantare, a negat că ar fi vorba de un team building.
Acesta spune că este vorba de un program de pregătire profesională, chiar dacă se întinde și în weekend.
„Știu că este în weekend. Este un program de pregătire profesională. Suntem societate comercială, se face întâlnire cu toți angajații din țară. Foarte multe companii fac astfel de evenimente. Nu este o petrecere. Cei de la departamentul de resurse umane au organizat evenimentul, dacă doriți detalii, faceți solicitare și vi se va răspunde. Suntem societate comercială, am făcut cel mai mare profit dintre societățile financiare ale statului. De ce n-a scris Libertatea că Fondul de Garantare a făcut cel mai mare profit?”, a spus Dumitru Nancu.
Nu spune cât va costa evenimentul
Instituția a refuzat să răspundă întrebărilor Libertatea cu privire la cheltuielile totale pentru eveniment.
Aceasta a precizat însă într-un răspuns că „întâlnirea de lucru” are loc după ce în ultimii doi ani au fost cooptați 80 de noi angajați, în paralel cu „un proces de descentralizare a activităților de evaluare și acordare garanții și de monitorizare a contractelor, care a presupus dezvoltarea echipelor teritoriale și consolidarea rolurilor” pentru cele șapte filiale și zece reprezentanțe ale Fondului.
Fondul precizează că în ultimii trei ani nu au avut loc astfel de activități din cauza pandemiei, iar „la solicitarea salariaților” și în urma analizelor a fost creat „Programul de pregătire profesională privind descentralizarea activității de monitorizare și evaluare la nivelul sucursalelor și reprezentanțelor teritoriale ale FNGCIMM”.
Fondul de Garantare are un sediu central la București și sucursale la Cluj, Timișoara, Craiova, Brașov, Ploiești, Constanța, Iași, plus zece reprezentanțe la Oradea, Satu Mare, Arad, Slatina, Sibiu, Sfântu Gheorghe, Buzău, Galați, Suceava și Bacău.
„Întâlnirea de lucru ce va reuni angajații din centrală și din rețeaua teritorială FNGCIMM se va
desfășura în perioada 18 noiembrie -19 noiembrie 2022, la Sibiu, locație aleasă datorită poziției
sale geografice centrale”, spune Fondul de Garantare în răspuns. Însă perioada din e-mail-ul primit de Libertatea este 17-20 noiembrie.
Ce face instituția
Statul derulează prin intermediul Fondului de Garantare mai multe programe, precum Prima Casă, IMM Invest Plus, Start-Up Nation și acordă scrisori de garanție pentru Agenția pentru Finanțarea Invesțițiilor Rurale (AFIR).
În anul 2021, societatea financiară a raportat un profit net de 102,6 milioane de lei, cu 23% peste ținta bugetată. Un profit „istoric”, scrie compania pe propriul site.
În primele nouă luni din acest an a raportat un profit de 140 milioane de lei.
Anul trecut, Fondul a acordat peste 36.000 de garanții, cu o valoare totală de 17,2 miliarde de lei.
În toată istoria sa, Fondul de Garantare a acordat 455.000 de garanții, cu o valoare totală de 105,2 miliarde de lei.
Acționarul Fondului de Garantare este Ministerul Finanțelor.
Plagiator dovedit
Dumitru Nancu, directorul instituției, a fost numit la șefia acesteia în 2020, de către Guvernul Orban. Libertatea scria la acel moment că este apropiat de Ovidiu Silaghi, fost ministru liberal al IMM-urilor.
Nancu este lector universitar la Facultatea de Științe Economice din cadrul Universității Ovidius din Constanța.
În 2019, Consiliul Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor, Certificatelor Universitare (CNATDCU) a decis să îi retragă titlul de doctor în științe militare obținut la Academia Națională de Informații Mihai Viteazul.
Acesta a dat în judecată Ministerul Educației și CNTDCU, dar Curtea de Apel Constanța i-a respins acțiunea ca nefondată. Hotărârea nu este definitivă, iar Nancu a făcut recurs.
De-a lungul timpului, Nancu a ocupat mai multe posturi de conducere în instituții sau companii de stat, conform propriului CV.
A fost director general la Radionav – compania națională de telecomunicații navale (2 ani), președintele Consiliului de Administrație al Aeroportului Mihail Kogalniceanu (2 ani), președinte al Agenției Naționale pentru Locuințe (circa un an), director adjunct și membru în CA la Fondul de Garantare, dar și vicepreședinte și apoi președinte al Agenției pentru IMM-uri (3 ani).