UPDATE ora 16.10: Unul dintre pasageri a declarat la Digi 24 că românii vor pleca spre țară în această seară.
„Am ajuns acasă de la aeroport, așteptăm să mergem din nou la aeroport ca să revenim în România. Ne-a fost mutat zborul la ora 21.50, spre Budapesta”, a declarat pasagera.
Aceasta a spus că timp de 6 ore românii au stat în aeroport fără să li se spună nimic: „De la ora 5.00 dimineața și până la 11.00 am stat în aeroport, nu ni s-a spus absolut nimic concret. Am ajuns la aeroport și am văzut pe panou că zborul era cancelat, lumea deja începuse se agite, multe familii cu copii care au început să plângă, oboseală, stres”.
ȘTIREA INIȚIALĂ. Peste 100 de pasageri români sunt blocaţi în Aeroportul Stansted, Marea Britanie.
Reprezentanţii companiei ştiau de ieri (vineri – n.red.) că nu pot opera zborul şi căutau soluţii la alte companii aeriene, companii care au drept de zbor spre această ţară, respectiv, compania TAROM, a mai spus Iluț pentru Agerpres.
„Au neglijat să informeze pasagerii, practic, aceştia au aflat azi dimineaţă, în aeroport, că zborul spre Baia Mare este anulat. Compania trebuia să anunţe pasagerii din timp că nu poate efectua zborul, nu aceştia să afle din aeroport că nu pot ajunge în ţară”, a spus Diana Iluţ.
Majoritatea pasagerilor blocaţi în Aeroportul Stansted sunt români care intenţionau să petreacă Sărbătorile de Iarnă alături de familie.
Reprezentanta agenţiei de turism din Baia Mare a mai precizat că a fost informată printr-un e-mail trimis în cursul nopţii de vineri spre sâmbătă de compania HiSky că a fost anulat zborul spre Baia Mare, care trebuia operat de la ora locală 9.45.
Directorul Aeroportului Internaţional Maramureş, Dorin Buda, n-a putut fi contactat pentru a oferi explicaţii privind situaţia apărută.
Compania HiSky a postat sâmbătă dimineaţa pe pagina sa de Facebook un anunţ cu privire la anularea zborului programat din 18 decembrie de la Londra către Baia Mare şi Târgu Mureş.
„Zborul din Londra către Baia Mare şi Târgu Mureş, preconizat pentru data de 18 decembrie, a fost anulat. În perioada pandemiei, CAA (Civil Aviation Authority) UK lucrează în regim limitat. Cererea noastră de procesare a zborurilor din Londra, depusă la timp, este încă în proces de aprobare – ceea ce a cauzat anularea curselor.
Compania HiSky îşi cere scuze de situaţia creată şi vă asigurăm că lucrăm intensiv pentru a găsi soluţii alternative pentru pasagerii noştri. Dacă cererea dv. nu a fost procesată, vă rugăm să ne lăsaţi un mesaj şi vom răspunde în cel mai scurt timp. Vă mulţumim pentru înţelegere”, este anunţul postat de compania aeriană.
La postarea companiei, călătorii aflați pe aeroport au răspuns și au spus că sunt complet abandonați și nu știu ce să facă, întrucât compania nu le-a dat vreun detaliu legat de eventuala lor plecare spre țară.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro