În luna iulie, în vârf de sezon estival, 40 din cele 320 de zboruri charter nu au plecat la ora programată, având întârzieri totale de peste 600 de minute.
Potrivit AirHelp, cele mai multe întârzieri pe curse charter au fost înregistrate pe rutele Bucureşti Otopeni-Tenerife (13 curse decolate cu întârziere), Tenerife-Bucureşti Otopeni (11 curse care au decolat cu întârziere), Bucureşti Otopeni-Palma de Mallorca (5 curse decolate cu întârziere), Palma de Mallorca-Bucureşti Otopeni (5 curse decolate cu întârziere) și Bucureşti Otopeni-Antalya (5 curse decolate cu întârziere.
Cursa charter Timişoara – Antalya, operată în august de compania turcească Freebirds Airlines, a înregistrat cea mai mare întârziere din sezon, de 15 ore. 180 de turiști care urmau să plece în vacanţă pe litoralul turcesc şi alţi 100 de turişti care urmau să se întoarcă din concediu au fost afectați de întârziere.
Potrivit legislaţiei europene, oricare cetăţean, indiferent de naţionalitate, are dreptul la despăgubiri care pot ajunge la 600 de euro. Condiţia este ca pasagerul să părăsească UE cu orice companie aeriană, de linie sau low-cost, sau să sosească în UE cu o companie aeriană, de linie sau low-cost, înregistrată în UE (sau Islanda, Norvegia sau Elveţia).
AirHelp arată că în ultimii trei ani, peste 120.000 de pasageri din România au fost afectaţi de zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate. Dacă ar aplica pentru despăgubiri ar fi despăgubiţi cu 34 de milioane de euro.
Citește și: Politico: Rudy Giuliani a recunoscut că a fost plătit să trimită scrisoarea în România