Google a anunțat un ghid în luna martie în privința modului în care intenționează să se conformeze cu GDPR. Potrivit acestuia, Google a cerut publicațiilor să aibe acceptul utilizatorilor atunci când aceștia vizualizează reclame prin intermediul serviciilor Google și să-și asume răspunderea în anumite cazuri.
”Aroganța Google”
Ei bine, patru grupuri de ziare și reviste au trimis o scrisoare de cinci pagini lui Sundar Pichai, șeful Google, în care își detaliază nemulțumirile.
Aceste grupuri sunt Digital Content Next, European Publishers Council, News Media Alliance și News Media Association.
În total, circa 4.000 de publicații din Europa și America de Nord, între care unele dintre cele mai mari din lume, precum Condé Nast, Associated Press, New York Times, The Guardian, Bloomberg, Thomson Reuters sau Axel Springer.
Pe scurt, nemulțumirea constă în faptul că presa trebuie să obțină acordul utilizatorilor pentru reclamele virate de Google pe site-urile lor. Mai mult, trusturile de presă trebuie să partajeze informațiile cu Google, dar aceasta nu spune cum va folosi mai departe datele.
Dar trusturile de presă rămân cu răspunderea.
Google se vrea controlor, nu procesator de date
Scrisoarea acuză Google de o ”anumită aroganță” și de faptul că gigantul a lăsat pe ultima sută de metri anunțarea politicii privind datele, deși unele companii depind financiar de platformele Google.
În fine, Google se vede pe sine mai mult un fel de ”controlor”, pe când trusturile de presă vor ca Google să se autorizeze ca un ”procesator” de date cel puțin în anumite situații.
Practic, Google nu vrea să fie procesator de date pentru că nu dorește să își asume responsabilități și deci nici să plătească în cazul în care datele utilizatorilor se scurg aiurea pe internet.
Regulamentul privind datele personale va intra în vigoare începând cu 25 mai și va afecta toate companiile din lume care au clienți în Uniunea Europeană.
Scandal după scandal
Facebook a început recent să ceară consimțământul utilizatorilor săi, dar aceștia nu pot evita reclamele personalizate. Gigantul este în atenția opiniei publice după ce a recunoscut că societatea Cambridge Analytica a accesat datele a 87 de milioane de utilizatori ai rețelei sociale.
Pe lângă colectarea de date pe internet, un alt subiect arzător este cel al camerelor de supraveghere, amplasate de companii.