Luinia verde reprezintă etapa întâi, cea albastră etapa a II-a, iar cea roşie, a II-a
Proiectul Centurii feroviare a Bucureştiului a fost prezentat astăzi de ministrul transporturilor, Sorin Buşe, în dimpul unei deplasări cu trenul între Gara Progresul şi Gara de Nord, pe o porţiune de 30 de km de cale ferată. Opririle s-au efectuat în viitoarea staţie Laser Măgurele PO, dar şi în zona legăturii multimodale cu Magistrala 1 de metrou – staţia Preciziei.
Proiectul inelului feroviar de 68 de km din jurul Bucureștiului are trei etape.
În prima etapă se va realiza legătura feroviară între Bucureşti Nord – Domneşti – Progresu (centura feroviară – vest) şi Bucureşti Nord – Băneasa – Pantelimon (centura feroviară – nord). Cele două trasee pot fi operabile în luna februarie 2017, după lucrările executate de CFR Infrastructură în regie proprie. Costul estimat este de 200.000 de euro.
Etapa a II-a presupune conexiunea feroviară cu reţeaua de metrou, respectiv Magistrala 1 Preciziei şi Magistrala 2 Berceni. Termenul finalizării acestei etape este sfârşitul anului 2017, iar costurile se ridică la aproximativ 5 milioane de euro.
În etapa a III-a se va face legătura feroviară Progresu – Pantelimon – Bucureşti Nord (centura feroviară est), precum şi reabilitarea gărilor şi a punctelor de oprire. Această fază presupune o serie de lucrări mai ample, ce vor fi realizate de CFR Infrastructură până în luna noiembrie 2018, iar bugetul necesar este de aproximativ 15 milioane de euro.
Prima etapă a proiectului va conţine 16 staţii – 9 existente şi 7 noi. Costul unui bilet pe ruta completă Gara de Nord – Gara Progresu va fi de 4,4 lei (preţ întreg) şi 2,2 lei (preţ redus). Aceste trenuri vor conecta 7 localităţi mari, 4 sectoare şi 8 cartiere, iar în staţii vor fi amenajate parcări tip Park & Ride.
Ministrul Sorin Buşe