Semnăturile strânse vor fi folosite ca argument suplimentar în discuţiile cu factorii de decizie din Guvern şi Parlament, pe baza documentelor deja înaintate acestora în primăvara anului în curs, pentru prevenirea şi combaterea fenomenului de bullying, potrivit Asociației.
„Abuzul de tip bullying a devenit o problemă de sănătate publică. Ne-o spun datele pe care le-am colectat prin intermediul liniei telefonice dedicate copiilor 116111, precum şi online la https://www.116111.ro/.
Astfel, peste 10.000 de copii, în ultimii şapte ani, au mărturisit că au fost victime ale hărţuirii. Mai mult, peste 93% dintre victime au fost agresate de un alt copil. Cifrele sunt atât de mari şi, din păcate, în continuă creştere, pentru că nu avem politici publice în România care să vină în sprijinul prevenirii şi combaterii acestui fenomen.
Aşadar, împreună cu reţeaua de parteneri formată din experţi şi reprezentanţi ai unora dintre instituţiile relevante în domeniul educaţiei am identificat o serie de soluţii care pot schimba în bine această stare de fapt. Le-am integrat într-o propunere de politică publică şi le-am transmis autorităţilor în urmă cu câteva luni.
Demersul nostru continuă, însă, până la concretizarea reglementării unor măsuri integrate, la nivel naţional, care să ofere siguranţă copiilor noştri în instituţiile de învăţământ”, a declarat Cătălina Surcel, director executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului,.
Odată cu petiţia online, Asociaţia Telefonul Copilului pune la dipoziţia celor care doresc să susţină această cauză platforma de dezbateri publice https://dialoc.ro/. Orice părinte, profesor sau persoană care are argumente pro sau contra privind introducerea de măsuri concrete pentru diminuarea bullying-ului le poate exprima în secţiunea dedicată dezbaterilor sau poate lua parte la sondajele disponibile pe aceeaşi platformă. Dialoc.ro are şi rolul de a informa şi educa copiii, părinţii, cadrele didactice şi orice altă categorie de cetăţeni privind manifestările bullying-ului.
Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, de luni până vineri între orele 08.00-20.00 şi sâmbătă-duminică între orele 10.00-14.00 Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro