Cifrele oferite de APIA evidenţiază un recul important, de 33%, la nivelul lunii martie, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, se arată în comunicatul transmis Agerpres.
Analiza sectorială publicată de APIA relevă faptul că, în România, în perioada ianuarie – martie, topul general pe mărci (autoturism + autovehicule comerciale) este condus de Dacia, cu 8.019 unităţi, urmată de către Volkswagen – cu 3.031 unităţi, Renault (2.587), Skoda (2.454) şi Ford (2.184).
La finalul primului trimestru din 2020, ierarhia mărcilor de autoturisme are pe primul loc Dacia, cu 7.437 unităţi (27% cotă de piaţă), iar apoi Volkswagen (2.535 unităţi, 9,2% cotă de piaţă), Skoda (2.454 unităţi şi 8,9% din total piaţă), Renault (2.106 unităţi şi 7,6% cotă de piaţă) şi Hyundai (2.040 unităţi, cu 7,4% cotă de piaţă).
Pe segmentul autoturismele ecologice, analiza APIA arată că, deşi după primele trei luni din 2020, piaţa auto este în scădere puternică, această categorie de autoturisme înregistrează un volum în creştere totală de 7,2%, comparativ cu primul trimestru al anului trecut. O creştere importantă (de 27,7%) a fost înregistrată la autoturismele full electrice, însă una mult mai consistentă (de 75%), la cele plug-in.
”În acest context, cu un început favorabil, este de aşteptat ca în acest an achiziţiile de autoturisme „verzi” să înregistreze volume semnificativ mai mari decât cele din anul anterior, acestea fiind, în mare parte, stimulate de Programul Rabla Plus”, precizează analiza APIA.