Bugetul inițial prevedea pierderi de doar 41,2 milioane de lei.
Acesta ar fi al zecelea an de pierderi pentru Tarom, ultimul în care a mai realizat câștiguri nete fiind 2007, înainte de criza financiară.
Concurență mare
Tarom este afectat de scăderea veniturilor, pe fondul concurenței sporite venite din partea operatorilor low-cost, precum Wizz Air sau Ryanair, dar și a companiei românești Blue Air. De altfel, Wizz Air tocmai anunța șase noi runde de angajări în România și schimbarea politicii de bagaje.
Tarom estima inițial venituri de 1,24 de miliarde de lei, dar în bugetul rectificat anunță că nu va avea decât venituri de 1,14 miliarde.
Avioane noi, curse noi
Operatorul aerian a cumpărat în acest an o serie de aeronave noi, cu care spera să își crească încasările prin lansarea unor noi rute. Acest lucru nu s-a întâmplat încă.
Dosarul Tarom, analizat de Libertatea
Libertatea a publicat recent un întreg serial cu privire la Tarom și cauzele pentru care compania are pierderi, deși operatorii privați de pe piață înregistrează un adevărat boom. Una dintre acestea este conducerea foarte politizată a companiei.