În acest sens, ea a precizat că, în cursul anului trecut, Primăria Capitalei a comandat şi a primit de la arhitectul Mario George Kuibus un plan care viza realizarea unui ponton provizoriu, cu două flotoare, la nivelul apei. Acesta ar fi permis circulaţia temporară, până la găsirea unei soluţii pentru realizarea podului pietonal.
„Şi la această solicitare, în luna noiembrie, Ministerul Transporturilor, prin Direcţia de Transporturi Navale, a răspuns că nu este de acord, având în vedere existenţa valurilor provocate de ambarcaţiunile de agrement – lucru periculos pentru cetăţeni. Însă bineînţeles, ca administratori ai lacului, noi am fi interzis circulaţia ambarcaţiunilor în zona pontonului plutitor”, a precizat ea.
Speranţa Clişeru a subliniat că proiectul vizează realizarea unui ponton „destul de stabil, prevăzut cu parapeţi, cu garduri de protecţie”.
„Bineînţeles, în paralel, noi solicităm şi aprobarea pentru pasarela pietonală. Am revenit cu alte solicitări la începutul anului, unele le-am făcut ieri din nou: să se poată sta de vorbă, să se discute şi să ne spună nişte condiţii, în care să putem să le realizăm pe amândouă. Acest ponton plutitor am putea să îl dăm circulaţiei într-o lună. Practic toată lumea vrea să dea un ocol complet al lacului şi, din acest motiv, oamenii urcau pe acele scări şi treceau pe pasajul pietonal destinat celor de la întreţinerea căii de rulare”, a precizat ea.
Clişeru a menţionat că proiectul referitor la pontonul plutitor are deja avizul arhitectului şef şi poate fi susţinut financiar de către Municipalitate.
„Dacă am avea avizul de la Ministerul Transporturilor am putea merge la Ministerul Culturii, să obţinem avizul şi de la dânşii, pentru a putea realiza într-o lună acest ponton plutitor. Bineînţeles, dacă se discută şi condiţiile în care se poate realiza pasajul pietonal, putem să îi dăm drumul, pentru că avem bani în buget, putem să îl realizăm într-o perioadă foarte scurtă şi pe acela”, a menţionat ea.
Speranţa Clişeru a reamintit că, începând din anul 2015, Primăria Capitalei a adresat Ministerului Transporturilor cereri vizând realizarea unui pod pietonal în vecinătatea podului de cale ferată. Ar fi vorba nu despre o extindere a podului de cale ferată, ci de „un pod paralel” situat în vecinătate, după cum a menţionat ea.
„Ministerul Transporturilor, prin CFR, a răspuns că nu poate aviza decât la o distanţă care să fie în afara zonei de siguranţă, ceea ce înseamnă circa o sută de metri faţă de podul actual. Acest lucru nu poate fi realizat datorită configuraţiei lacului. Lacul şi parcul Herăstrău sunt monument istoric al municipiului Bucureşti şi nu se permit inserţii şi intervenţii: ar fi însemnat să facem un pod cu o deschidere foarte mare, care ar fi necesitat piloni, fundaţii… Nu se poate interveni în lac. Din acest motiv am solicitat aprobarea să montăm acest pod pietonal în vecinătatea actualului pod de cale ferată”, a precizat ea.
Consilierul primarului general a adăugat că reglementările pe care le invocă reprezentanţii Ministerului Transporturilor au fost constituite pentru a nu periclita siguranţa circulaţiei pe calea ferată. Pe de altă parte, Speranţa Clişeru a apreciat că siguranţa aceasta ar putea fi afectată doar în cazul în care în apropierea căii ferate ar circula maşini mari, precum tirurile.
„Nu era cazul să se impună şi în această situaţie aceste restricţii, întrucât era vorba de un pasaj pe care să circule cetăţenii. Sunt bătrâni, copii, oameni care merg cu copiii la plimbare. Nu credem că se impunea o astfel de restricţie. De aceea, s-a tot cerut, şi la începutul acestui an, să se autorizeze. (…) Şi dânşii au restricţiile dumnealor, dar şi noi avem restricţiile noastre, impuse de Ministerul Culturii şi alte regulamente. Trebuie să găsim o cale comună”, a spus ea.
Primăria Capitalei interzisese, la mijlocul acesti luni, accesul pietonilor pe podul CFR din Parcul Herăstrău, după ce mai mulți bucureșteni și-au pierdut viața în acea zonă.
Pietonii pot circula, din nou, pe Podul CFR Herăstrău. De ce nu s-a făcut o pasarelă
Într-un comunicat emis recent, Primăria Municipiului București spune că a încercat încă din anul 2015 să găsească o soluție sigură pentru pietonii și bicicliștii care traversează parcul Herăstrău pe podul de cale ferată și să facă o pasarelă pentru pietoni și bicicliști, dar nu a primit aprobare de la Ministerul Transporturilor întrucât pasarelă s-ar află lângă calea ferată.
De partea cealaltă, Ministerul Transporturilor a dat marți, 13 iunie, o replică dură Primăriei București, precizând că a informat încă din 2015 Primăria Bucureștiului că va emite avizul pentru construirea unei păsărele pietonale în zonă podului de cale ferată din Herăstrău, unde a murit duminică un om, dar nici până astăzi nu a primit documentația tehnică pentru a emite acest document.
În plus, Ministerul Transporturilor precizează că „există, de asemenea, tot pe sub podul feroviar, o altă zonă de acces (împrejmuită cu gard și închisă de proprietar – Administratia Lacuri Parcuri și Agrement – ALPAB) care ar putea permite accesul pietonal pe sub pod, însă această zonă nu este administrată de MT sau de CFR”.
ALPAB este instituția de administrare a lacurilor și parcurilor și se află în subordinea Primăriei Generale.
Foto: Cătălina Dumitrescu / hotnews.ro
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro