„Nu poate fi vorba de a stabili vreun termen. Sunt porţiuni unde nu s-a dat cu o cazma, unde nu au fost mutate utilităţile şi unde încă nu se ştie situaţia juridică a terenului. Alternează porţiuni utilizabile deja cu porţiuni neutilizabile, ceea ce transformă întreaga autostradă într-un drum neutilizabil. Când vom avea concluziile unei comisii formate din reprezentanţi ai CNADNR şi ai ministerului, vom putea vorbi de o dată de finalizare”, a declarat zilele trecute, într-o conferinţă de presă, consilierul ministrului Transporturilor, Horaţiu Buzatu.
La ultima vizită oficială la şantierul tronsonului de autostradă Bucureşti-Ploieşti, de la sfârşitul lunii aprilie, fostul premier Mihai Răzvan Ungureanu şi fostul ministru al Transporturilor Alexandru Nazare se băteau cu pumnii în piept că autostrada va fi finalizată la 15 mai. Iată că acum, după ce a trecut termenul de finalizare, noua putere bagă şi mai mult în certitudine inugurarea acestui tronson, şi nici măcar nu mai înaintează un nou termen.
Aşadar, vara stă să bată la uşă, iar bucureştenii vor da iar buluc pe veşnicul DN1 pentru a merge la munte, şosea pe care se vor forma din nou cozi interminabile!
Lucrările la Autostrada Bucureşti-Ploieşti sunt împărţite în două sectoare, respectiv Bucureşti-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct 98/Com-Axa.