„După încercările nereușite de a colabora cu PSD, de a găsi un mijloc de comunicare, după ce a acceptat propunerea cu Viorica Dăncilă premier, o bună parte dintre simpatizanții lui Iohannis au fost dezamăgiți. Și dezamăgirea a continuat. Este mai puțin prezent în dezbaterile publice, care sunt considerate cruciale, spre exemplu dezbaterea legată de protocolul SRI-Parchet, nu s-a pronunțat în mod clar, cum o făcea altă dată. Este un atac concertat împotriva Laurei Codruța Kovesi și a luptei anticorupție. Acum se încearcă crearea unui precedent juridic care să pună sub semnul întrebării toate anchetele făcute după 2009”, spune Cristian Pîrvulescu.
Cristian Pîrvulescu susține că în spatele campaniei e mai mult decât lupta anti-protocoale.
„Ce se urmărește, și sunt foarte mulți, inclusiv de la PNL care spun asta, că trebuie sesizată Curtea Constituțională. CCR nu poate să evalueze protocoale – nu știu cum ar putea să facă asta, CCR evaluează legile -, nici măcar Hotărârile de Guvern”, continuă politologul Cristian Pîrvulescu.
„Toata lumea se simte încolțită de lupta anticorupție și acum vor să acuze încălcarea separației puterilor în stat. Dacă se ajunge ca unii să spună că este vorba despre încălcarea Constituției, se va pune sub semnul întrebării orice anchetă făcută după 2009, după semnarea protocolului. Vedem că este vorba despre tabere politice. Adică sunt unii care spun că protocoalele au fost doar instituționale și ceilalți care spun că este inacceptabil. Din textul protocolului nu rezultă că SRI a devenit organ de anchetă, ar trebui demonstrat. Dar vorbim de fake news, cine vrea să demonstreze?”, a mai spus Pîrvulescu.
Campania anti-protocol SRI-Parchetul General este un atac concertat, ce pare orchestrat din afara României
„Campania asta nu e legată de protocol, asistăm la o campanie bine orchestrată, atât de bine orchestrată încât pare orchestrată din afara granițelor României și care vizează foarte multe teme, de la cele societare, precum familia, definiția familiei, până la teme legate de anticorupție, pentru a oculta temele legate de orientarea pro-europeană a României sau cele legate de economia românească. Ele par exact copiate după campanii de acum 70-80 de ani, în fața unui public care era fermecat de noile mijloace de comunicare, radio, cinema – nimeni nu și-l închipuie pe Hitler fără microfon și megafoane –, acum este internetul. Cât de pregătiți sunt oamenii să reziste manipulării prin internet? Scandalul Cambridge Analytica ne arată că foarte puțin, aproape deloc”, susține politologul.
În opinia lui Pîrvulescu, foarte multe elemente din campaniile din România, în momentul de față, ”sunt copiate după tacticile pe care Putin le-a perfecționat”.
”Nu e vorba doar de Facebook, e vorba de incapacitatea consumatorului care nu are o educație de a face o selecție”, mai spune Cristian Pîrvulescu.