UPDATE ora 13:50. Șeful Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), Mișu Negrițoiu, a spus, miercuri, că exclude o explozie atarifelor RCA. Creșeterea tarifelor, după ce expira plafonarea, va fi graduală, dar diferențiată. ”Nu exclud o creştere graduală şi diferenţiata în regimul de tarife maximale. Eu exclud o creştere explozivă sau de circa 20%”, a explicat Mișu Negrițoiu.

Plafonarea tarifelor RCA nu va fi prelungită cu încă 3 luni, a anunțat premierul Sorin Grindeanu. „Nu prelungim pentru că vom avea o decizie destul de clară în Parlament”, a transmis șeful Executivului. De altfel, Autoritatea pentru Supraveghere Financiară a anunțat încă din luna martie că plafonarea tarifelor RCA nu va fi prelungită peste termenul limită.

Grindeanu dă însă asigurări că, după 18 mai, nu va avea loc o explozie a prețurilor. „Eu vreau să ne respectăm angajamentele pe care le-am luat în faţa Comisiei Europene. Nu există această acestă posibilitate de explozie în perioada următoare a RCA”, a spus premierul potrivit Europa FM.

Plafonarea tarifelor RCA, introdusă prin OUG în toamna anului trecut, expiră pe 18 mai, iar transportatorii au cerut Executivului prelungirea plafonării. „Riscurile sunt majore ca după 18 mai în condiţiile în care nu avem o lege care să intre în vigoare imediat, tarifele să o ia razna”, a declarat preşedintele de onoare al Federaţiei Operatorilor Români de Transport, Augustin Hagiu, potrivit Mediafax.

„Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, FORT, APTE 2002, APULUM, ARTRI – solicită Guvernului emiterea unei Hotărâri de Guvern pentru extinderea perioadei de plafonare a tarifelor asigurărilor RCA cel puţin până la data de 31 decembrie 2017, mai ales că cele mai importante prevederi ale OUG 54/2016, precum stabilirea unui tarif de referinţă sau decontarea directă, nu sunt aplicate de nicio firmă de asigurări, iar noua Lege RCA se află încă pe traseul de aprobare şi nu va intra în vigoare până la data de 19 mai 2017, atunci când va expira perioada celor 6 luni de plafonare a tarifelor RCA”, afirmă transportatorii, într-un comunicat.

Transportatorii subliniază că industria transporturilor rutiere reprezintă 5% din PIB, prin cele peste 35.000 de firme de transport mărfuri şi persoane active. „Industria transporturilor rutiere reprezintă 5% din Produsul Intern Brut (PIB) prin cele peste 35.000 firme de transport mărfuri şi persoane active, care operează aproape 200.000 de autovehicule licenţiate de transport marfă de peste 3,5 tone şi de transport persoane de peste 1+8 locuri, angajând peste 400.000 de lucrători. Aceste firme generează venituri importante la bugetul statului, prin plata accizelor, TVA, impozit pe profit sau venit şi contribuţii sociale. Totodată, industria de transport rutier asigură buna funcţionare a întregii economii, în condiţiile în care 85% din transportul de bunuri din România se realizează pe cale rutieră. Revenirea la un tarif RCA minim pentru un autocamion sau autocar de 5.000 euro la clasa B0 ar însemna condamnarea la faliment a întregii industrii de transport rutie”, potrivit informării transportatorilor.

 
 

Urmărește-ne pe Google News