Olaf Scholz și membrii de rang înalt ai Partidului Social-Democrat (SPD) s-au reunit duminică pentru a contura programul pentru următoarele alegeri naționale, programate pe 28 septembrie 2025. Punctele-cheie ale strategiei luate în calcul prevăd acordarea unui bonus „Made in Germany” în scopul încurajării investițiilor străine și susținerea „clasei de mijloc”.

Social-democrații încearcă să revină în sondaje

Este important de menționat faptul că Olaf Scholz stă foarte prost în sondaje. Cota sa încredere este la cel mai scăzut nivel înregistrat vreodată din 1997 încoace pentru un cancelar în funcție, iar partidul său se află pe locul trei în intențiile de vot, după creștin-democrații de centru-dreapta (CDU/CSU) și formațiunea politică de extremă dreapta Alternativa pentru Germania (AfD).

Lars Klingbeil, co-lider al SPD, spune că partidul său încă mai crede într-o revenire victorioasă. „Obiectivul nostru este ca SPD să devină cea mai puternică forță în alegerile pentru Bundestag și să conducem mai departe cancelaria. Știm cât de greu va fi”, a declarat politicianul german.

Potrivit lui Klingbeil, SPD ar putea face o campanie axată pe „politici mai bune”, în special pentru „clasa muncitoare de mijloc”.

Creșterea salariului minim și prime pentru mașinile electrice

Un document referitor la orientările strategice ale campaniei, elaborat de conducerea SPD, propune scutiri de taxe pentru investitorii internaționali – un „bonus Made in Germany” pentru companii -, precum și o reducere a cheltuielilor pentru utilizarea rețelei în industriile cu consum mare de energie, printre care cele chimice.

Documentul menționează, de asemenea, o creștere a salariului minim, reduceri de taxe pentru „95%” din germani și reintroducerea primei la achiziționarea de vehicule electrice. În ceea ce privește ultimul punct enumerat, un program național similar a fost abandonat la sfârșitul anului 2023, ducând la o scădere a vânzărilor de vehicule electrice în Germania.

Partidele de opoziție CDU și AfD militează aprig împotriva obiectivului UE de a elimina mașinile pe combustibili fosili până în 2035. Argumentul lor principal se bazează pe faptul că acțiunile în favoarea mobilității electrice sunt ideologice și contestate în Germania.

Potrivit Der Spiegel, documentul privind orientarea strategică a SPD abia dacă menționează subiecte de politică externă precum războiul din Ucraina și imigrația, în pofida situației geopolitice tensionate. Propunerile se concentrează în principal pe combaterea recesiunii economice din Germania.

Olaf Scholz rămâne candidatul SPD la funcția de cancelar

Într-o conferință organizat de CDU-CSU în weekend, CSU, partidul-soră al CDU din Bavaria, puterea industriei auto germane, s-a angajat să-l „pensioneze pe Olaf Scholz”. Lars Klingbeil a indicat, la rândul său, că SPD va ataca slăbiciunile candidatului conservator la funcția de cancelar, Friedrich Merz, subliniind că „politica de ieri nu trebuie să fie viitorul țării”.

Deși CDU/CSU depășește 30% în intențiile de vot din sondaje, totuși popularitatea lui Merz rămâne la un nivel scăzut, fiind la o cotă similară precum cea a lui Scholz în cazul în care germanii și-ar alege în mod direct cancelarul.

Lars Klingbeil a reiterat că Olaf Scholz rămâne candidatul principal al SPD pentru funcția de cancelar, respingând astfel zvonurile că i s-ar căuta un înlocuitor. Candidatura sa ar trebui confirmată la o conferință programată în iunie anul viitor.

Urmărește-ne pe Google News