UPDATE 18.10: Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a anunțat că platforma unde se fac înscrieri funcționează, după ce s-a făcut transferul de date pentru etapa a 2-a a vaccinării.

„În acest moment platforma https://programare.vaccinare-covid.gov.ro/ este disponibilă și poate fi accesată la nivel național, în vederea programării pentru vaccinare. Procedura de transferare și sincronizare a datelor și serviciilor din aplicația utilizată pentru etapa 1 în aplicația dezvoltată pentru etapa 2 s-a încheiat”, a transmis STS.

UPDATE 17.00: După aproape două ore, platforma online a început să funcționeze. Numărul de telefon unic este în continuare nefuncțional.

UPDATE 16.50: Coordonatorul campaniei naționale de vaccinare a declarat că este „în legătură cu colegii de la STS”.

„Explicația pe care mi-a oferit-o Serviciul de Telecomunicații Speciale este că în acest moment se face sincronizarea softului pentru preluarea datelor pentru etapa a 2-a. Acest serviciu influențează și funcționalitatea call-center-ului. Este o situație în curs de soluționare”, a declarat, pentru Libertatea, Valeriu Gheorghiță.

UPDATE 16.30: Pe pagina de Facebook „Ro-Vaccinare” a fost publicat un clip cu pașii pe care cei care vor să se programeze trebuie să-i urmeze. Platforma online tot nu funcționează.

UPDATE 16.15: După aproximativ o oră, mesajul care anunța că se încarcă datele a dispărut, însă pagina web abia se încarcă. Cei care au încercat să facă programări au reușit pentru scurt timp să ajungă la pasul în care trebuia se completează datele.

Problemele au apărut din nou la scurt timp. Butonul „mă programez” nu mai direcționează acum către pagina în care trebuie să fie completate datele, ci se încarcă din nou pagina web.

Nu doar platforma online nu funcționează. Și numărul unic de telefon la care ar trebui să se poată face programări – 021.414.44.25 – nu poate fi apelat.

Libertatea a încercat să apeleze alte numere de telefon care apar pe platforma de vaccinare, însă din cele 4 apelate, niciunul nu funcționează.


„În acest moment se încarcă datele în aplicația de programare pentru etapa a II-a de vaccinare. Vă rugăm să reveniți! Vă mulțumim pentru înțelegere!”, acesta este mesajul afișat pe ecran.

G4Media notează că platforma, dezvoltată de STS, s-a blocat imediat după momentul la care trebuia să înceapă etapa a 2-a a campaniei.

STS a transmis apoi, într-un comunicat, că „în acest moment se realizează transferul tuturor serviciilor de pe platforma disponibilă pentru etapa 1 pe varianta actualizată pentru etapa 2”.

Serviciul de Telecomunicații Speciale susține că „platforma nu s-a blocat din cauza numărului de accesări multiple, fiind în procedură de actualizare”.

„Specialiștii STS desfășoară activitățile tehnice necesare pentru asigurarea funcționării în condiții de siguranță a platformei de programare la vaccinare”.

Cine se poate programa pentru vaccinare în etapa a doua a campaniei:

Conform Strategiei de vaccinare, din etapa a II-a fac parte cei cu grad ridicat de risc. Este vorba despre adulți cu vârsta peste 65 de ani și persoanele aflate în evidență cu boli cronice, indiferent de vârstă, în funcție de indicațiile vaccinurilor utilizate.

Persoanele cu vârsta peste 65 de ani se pot programa la vaccinarea împotriva COVID-19 astfel:

Persoanele cu boli cronice, indiferent de vârstă, se pot programa pentru vaccinare prin medicii de familie pe lista cărora sunt înscriși sau prin următoarele modalități:

  • Prin intermediul oricărui alt medic de familie;
  • Prin call-center la numărul de telefon 021.414.44.25;
  • Prin structurile de asistență socială de la nivelul primăriilor.

În categoria ,,boli cronice” se încadrează oricare dintre următoarele afecțiuni, potrivit autorităților:

  • Diabet zaharat
  • Obezitate
  • Alte boli metabolice, inclusiv congenitale
  • Afecțiuni cardiovasculare
  • Afecțiuni renale
  • Afecțiuni oncologice
  • Afecțiuni pulmonare
  • Afecțiuni neurologice, inclusiv sindromul Down
  • Afecțiuni hepatice moderate/severe
  • Afecțiuni autoimune

 
 

Urmărește-ne pe Google News