Rezervarea
– O poţi face cu mult timp înainte de a pleca, căutând site-uri specializate pe internet. Nu neglija ofertele promoţionale care pot reduce considerabil tariful de închiriere.
– Dacă vei face plata cu cardul, citeşte cu atenţie condiţiile generale de închiriere pentru a afla ce tipuri de card sunt acceptate.
– Ai grijă la preţurile opţiunilor suplimentare pe care ai putea să le comanzi ulterior: scaun copil, de exemplu; taxele suplimentare, cum ar fi taxe locale de circulaţie; kilometraj – nelimitat sau nu.
– Cere informaţii detaliate despre documentele pe care trebuie să le prezinţi pentru preluarea autoturismului închiriat.
– Interesează-te de starea tehnică a maşinii, precum şi de tipurile de asigurări incluse în tarif.
– Asigură-te că ai primit confirmarea rezervării, termenii şi condiţiile închirierii.
– Verifică regulile de circulaţie din statul în care urmează să circuli cu autoturismul închiriat. Amenzile sunt mult mai mari în alte ţări.
Contractul
– Citeşte cu atenţie contractul de închiriere şi cere lămuriri dacă nu înţelegi clauzele. Nu accepta un contract pe care nu îl înţelegi!
– Stabileşte starea autovehiculului şi nivelul combustibilului în prezenţa reprezentantului companiei de închirieri. Dacă există avarii la maşină, cere acestuia să fie menţionate în procesul-verbal de predare-primire a autovehiculului.
– Verifică tipurile de asigurări contractate. Dacă ai îndoieli, solicită o asigurare împotriva oricărui risc. Asigurarea de răspundere civilă (RCA) este obligatorie şi de obicei inclusă în preţ.
– Asigură-te că procesul- verbal de predare- primire e semnat şi de reprezentantul companiei.
Predarea maşinii
– Maşina trebuie predată la locul prevăzut în cadrul contractului de închiriere, doar unui agent abilitat al companiei cu care ai contract.
– Verifică din nou starea autovehiculului şi nivelul combustibilului în prezenţa reprezentantului companiei de închirieri.
– În cazul în care au existat avarii şi daune create de tine sau ai fost implicat(ă) într-un accident rutier, prezintă documentele de constatare amiabilă şi/sau documentele emise de către Poliţie.
– Păstrează contractul de închiriere, facturile, corespondenţa şi fotografiile efectuate pentru eventualitatea unui litigiu.
Ai probleme?
Poţi să contactezi Centrul European al Consumatorilor din România, la numărul de telefon 021.315.71.49 sau prin e-mail, la adresa office@eccromania.ro