”În această perioadă se efectuează primele lucrări de reabilitare, după 61 de ani, la podul peste Dunăre de la Giurgiu care a fost dat în folosinţă la 20 iunie 1954. Aceste lucrări constatau în înlocuirea integrală a sistemului rutier (plăci betonate şi straturi asfaltice), în vederea asigurării confortului şi siguranţei traficului rutier pe această porţiune de drum”, se menţionează într-un comunicat al CNADNR.
Odată cu demararea lucrărilor de reabilitare, se circulă pe o singură bandă. În vederea evitării unor blocaje în trafic, CNADNR le recomandă conducătorilor auto ca, pentru trecerea în Bulgaria, să folosească şi punctele alternative de trecere a frontierei: Calafat (rutier), Bechet (trecere cu bacul), Zimnicea (trecere cu bacul), Călăraşi (trecere cu bacul), Negru Vodă (rutier) şi Vama Veche (rutier).
Podul, cunoscut şi sub numele de „Podul Prieteniei”, este amplasat pe DN5, peste fluviul Dunăre, în localitatea Giurgiu, este un pod metalic, din oţel, care leagă malul nordic românesc de malul sudic bulgăresc, şi, respectiv, oraşele Giurgiu şi Ruse.
Amplasat la 1 km aval de Giurgiu şi la 4 km aval de Ruse, traversând Dunărea la km 488+700, de la gurile sale, podul a fost construit pentru trafic mixt, având pe podul principal o cale ferată simplă în partea inferioară şi o şosea cu două benzi de circulaţie la partea superioară.
Podul combinat de cale ferată şi şosea peste Dunăre, în zona Giurgiu — Ruse, dat în exploatare în anul 1954, are 37 deschideri şi lungimea totală de 2.223,92 m, din care 1.168 m partea română. Podul asigură circulaţia feroviară pe linie simplă şi traficul rutier pe două benzi de circulaţie.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro