„Ne coacem că în incubator. Cred că 28 de grade sunt cel puţin acum, la ora asta, dacă nu 30”, spune un călător.
„Nasul, controlorii de tren deschid uşile că să poată să facă aer, altfel nu se poate”, spune un alt călător.
Câteva sute de garnituri CFR circulă zilnic fără Aer condiţionat. Recent, directorul companiei anunţă că problema va fi rezolvată, însă nu imediat. Astfel, CFR vrea să climatizeze 69 de vagoane, însă programul durează minimum doi ani.
Cu toate acestea, pasagerii suferă astăzi. Pentru cei care circulă zi de zi cu aceleaşi vagoane încinse, singură soluţie a rămas să facă haz de necaz.
EXCLUSIV / A băgat proiectilul în sobă ca să-i ”radă” pe vecini. Ce fac românii când găsesc un obuz
„Super, nu-ţi trebuie decât o bere rece!”, spune un călător.
„Mizerie, căldură, vechituri. Aer condiţionat? Haha, nici nu poate fi vorba. Peste o sută de ani poate!”, declara un alt călător afectat de caniculă.
Trenurile merg şi mai încet în această perioadă. Din cauza căldurii, viteza pe mai multe magistrale din ţară este redusă cu 20-30 de kilometri la oră. O măsură de siguranță, pentru că șinele se pot dilata. La noi însă, chiar şi în condiţii normale garniturile circulă în medie cu 50 de kilometri la oră. Iar vara abia a început. Meteorologii spun că, în weekend, temperaturile ar putea atinge chiar şi 40 de grade Celsius.
„(…) viteză de circulaţie a trenurilor va fi redusă în anumite intervale de timp cu 20-30 km/h făþă de viteză normală de circulaţie. (…) Măsură este obligatorie pentu siguranþa traficului feroviar ºi, de asemenea, este aplicată de ătoate administraþiile de cale ferată deoarece, în astfel de perioade, temperatura înregistrată la nivelul șinei poate depăși 50 de grade C.(…)”, transmite CFR Infrastructură.