Înfiinţată cu peste un deceniu în urmă, SGU este deţinută integral de Consiliul Local Ploieşti. Are un serviciu propriu care asigură, printre altele, paza cimitirelor, a pepinierelor proprii, a parcului municipal vest, a sediului administrativ al firmei, clădirilor aparţinând serviciului de întreţinere a spaţiilor verzi.

Conform unui anunţ publicat pe 12 octombrie pe site-ul de achiziții publice, SGU cumpără servicii de pază şi protecţie pentru obiectivele sale din Ploieşti, cu 28 de posturi permanente şi un post de pază mobil.

Durata contractului este de două luni (noiembrie – decembrie 2018), cu posibilitatea prelungirii pentru încă patru luni, iar societatea este dispusă să plătească pentru două luni 1.435.000 de lei.

Servicii la preţ triplu, nici o explicaţie

Primarul Ploieştiului, Adrian Dobre, spune că a aflat de pe internet despre intenţia conducerii interimare a firmei Consiliului Local de a renunţa la propriul serviciu de pază şi de a cumpăra, în schimb, servicii de profil la un preţ de peste trei ori mai mare.

„Suma de 1.400.000 de lei este aferentă pentru două luni de contract, adică 700.000 de lei pe lună, în condiţiile în care SGU avea prevăzută în buget pentru pază, cu cei aproape 100 de angajați, o sumă de aproximativ 200.000 de lei pe lună”, explică edilul Dobre.

În ultimele luni, SGU Ploieşti a avut dificultăți în a-şi plăti angajaţii, oamenii intrând în mod repetat în grevă pentru neplata la timp a salariilor.

Directorul interimar al SGU nu ştie ce va face cu angajații disponibilizaţi

Directorul interimar al SGU Ploieşti, Cristinel Şchiopu, susține că, potrivit unei analize economice, un serviciu de pază extern ar fi mai rentabil decât cel actual.

„O oră de pază la noi era 16,9 lei, iar în analiza care a fost făcută cu preţuri aleatorii preluate din piaţă ieşea undeva la 13,8 lei. Așa s-a ajuns la ideea externalizării pazei”, explică Şchiopu.

Întrebat dacă după externalizare sumele pentru pază vor fi triple, directorul se scuză că este pe teren şi nu are în faţă documentele: „Nu sunt la sediu, nu am aceste date cu mine”.

Cristinel Şchiopu nu ştie ce va face cu cei 87 de agenţi de pază care vor rămâne șomeri. Spune că le-a oferit alte posturi în societate, dar că nu are pentru toți.

Paznicii au aflat de la reporterul Libertatea ce îi aşteaptă

Angajaţilor nu le-a spus nimeni oficial că serviciul în care lucrează se va desfiinţa, iar activitatea va fi externalizată.

“Acum vin de-acasă!” se bate cu mâna pe frunte unul dintre angajaţi.

Scoate o coală de hârtie cu semnătură şi ştampilă și o arată reporterului Libertatea, cu mâinile tremurând.

În documentul respectiv nu scrie nimic despre desfiinţarea serviciului sau despre perspectiva de a rămâne șomer. Cei care puteau alege un alt post ar fi urmat să depună cererile de transfer până în 12 octombrie, adică exact ziua în care a fost publicat pe internet anunţul privind externalizarea serviciului de pază.

Întrebat ce salariu are, în contextul în care directorul Şchiopu susţine că salariul mediu al unui paznic este de 3.200 de lei, paznicul spune că are aproape vechimea maximă şi 2.700 brut. „Scădeţi impozitele şi o să vedeţi că nu e aşa!”.

Nici pe aceia nu i-a luat luna asta! A primit doar bonurile de masă, pentru că firma are iar probleme cu plata salariilor.

Am copii la şcoală, nevasta nu are serviciu. Sunt de 11 ani în firmă. Unde să mă duc?”, spune angajatul, care a aflat de la reporterul Libertatea că va rămâne șomer.

Îngrijoraţi după ce au aflat că vor rămâne șomeri, angajaţi de la pază s-au adunat luni la sediul administrativ al SGU cerând explicaţii conducerii.

Directorul interimar Cristinel Şchiopu a dat vina pe greaua moştenire: „A ieşit domnul director şi a zis că e un plan de reorganizare făcut în urmă cu doi ani de fosta conducere”.


Citește și: ANALIZĂ | Prețurile mari și dobânzile în creștere îi fac pe români să nu mai cumpere locuințe

Urmărește-ne pe Google News