Pornind de la cazul Plush Bio, în care influenceri și vedete din România au făcut publicitate brandului, fără să semnaleze că au luat bani pentru asta, Paginademedia.ro a arătat că în alte țări lucrurile stau altfel.
De exemplu, în Statele Unite ale Americii, celebrul influencer Kendall Jenner (cu peste 129 de milioane de fani pe Instagram) a fost anunțată că trebuie să plătească despăgubiri de 90.000 de dolari pentru că a promovat un festival exclusivist – Fyre Festival, dar care s-a dovedit, în final, o escrocherie.
Mai mult, evenimentul a fost promovat de Kendall Jenner fără a fi marcat ca publicitate.
În anul 2017, vedeta a primit 275.000 de dolari pentru a promova evenimentul pe conturile sale din social media.
Procesul în urma căruia s-a stabilit că celebrul model trebuie să plătească despăgubirile a fost deschis de creditorii festivalului, scrie site-ul NBC News.
În august 2019, Kendall Jenner a fost trimisă în judecată de Curtea de Faliment din SUA, prin Gregory Messer.
Acesta a susținut, printre altele că Jenner nu a dezvăluit urmăritorilor săi că este plătită pentru reclamele la Fyre Festival, dar i-a lăsat să creadă că festivalul „va fi plin de modele pe o insulă exotică, cu mâncare de primă clasă și atmosferă de lux”, mai scrie Pagina de Media.
În procesul deschis și împotriva altor influenceri se susține că banii plătiți acestora făceau parte dintr-o schemă de fraudare a celor care investeau în festival.
În România, influencerii care au promovat cosmeticele Plush Bio, despre care mai multe tinere susțin că sunt toxice, nu au marcat publicitatea făcută pentru acestea.
Tinerele care au folosit cremele create de Ioana Marinescu spun că s-au trezit cu fața distrusă și cu viața socială afectată. Unele dintre ele au făcut plângeri către autorități, acuzând modul în care au fost păcălite de cea numită “dermatologul vedetelor”, deși nu e medic.
Bianca Drăgușanu, Gina Pistol, Andreea Antonescu, Adelina Pestrițu, Inna, Antonia și Dorian Popa sunt doar câteva dintre vedetele autohtone care s-au pozat cu produsele Plush Bio pe rețelele de socializare, lăudând efectele cremelor în fața milioanelor de fani.