De exemplu,
în Statele Unite ale Americii, celebrul influencer Kendall Jenner (cu peste 129
de milioane de fani pe Instagram) a fost anunțată că trebuie să plătească
despăgubiri de 90.000 de dolari pentru că a promovat un festival exclusivist –
Fyre Festival, dar care s-a dovedit, în final, o escrocherie.

Mai mult,
evenimentul a fost promovat de Kendall Jenner fără a fi marcat ca publicitate.

În anul
2017, vedeta a primit 275.000 de dolari pentru a promova evenimentul pe
conturile sale din social media.

Procesul în urma căruia s-a stabilit că celebrul model trebuie să plătească despăgubirile a fost deschis de creditorii festivalului, scrie site-ul NBC News.

În august
2019, Kendall Jenner a fost trimisă în judecată de Curtea de Faliment din SUA,
prin Gregory Messer.

Acesta a
susținut, printre altele că Jenner nu a dezvăluit urmăritorilor săi că este
plătită pentru reclamele la Fyre Festival, dar i-a lăsat să creadă că
festivalul „va fi plin de modele pe o insulă exotică, cu mâncare de primă clasă
și atmosferă de lux”, mai scrie Pagina de Media.

În procesul
deschis și împotriva altor influenceri se susține că banii plătiți acestora
făceau parte dintr-o schemă de fraudare a celor care investeau în festival.

În România,
influencerii care au promovat cosmeticele Plush Bio, despre care mai multe
tinere susțin că sunt toxice, nu au marcat publicitatea făcută pentru acestea.

Tinerele care au folosit cremele create de Ioana Marinescu spun că s-au trezit cu fața distrusă și cu viața socială afectată. Unele dintre ele au făcut plângeri către autorități, acuzând modul în care au fost păcălite de cea numită “dermatologul vedetelor”, deși nu e medic.

Bianca
Drăgușanu, Gina Pistol, Andreea Antonescu, Adelina Pestrițu, Inna, Antonia și
Dorian Popa sunt doar câteva dintre vedetele autohtone care s-au pozat cu
produsele Plush Bio pe rețelele de socializare, lăudând efectele cremelor în
fața milioanelor de fani.

 
 

Urmărește-ne pe Google News