Deși a fost inaugurat cu mult fast în iulie 2023, Podul de la Brăila încă nu a fost recepționat de CNAIR, din cauza noilor probleme care afectează direct și indirect construcția.
Problemele actuale sunt reprezentate de tasările care au început la finalul anului trecut, dar nu au fost foarte mari, iar constructorul a încercat să remedieze problema turnând un nou strat de asfalt, dar situația nu s-a rezolvat.
Acum au apărut aceleași probleme, pe anumite porțiuni din pod, este vorba despre coborâri ale nivelului sub greutatea proprie.
Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a spus pentru Monitorul de Brăila că „după stoparea tasărilor, constructorul va trebui să refacă planeitatea, să încarce până la cotă”, iar în ceea ce privește cauzele asfaltului care se lasă, explicația a fost că „ori nu au făcut o consolidare bună a terenului, ori este o pungă de apă”.
Numeroase nereguli și probleme, după inaugurarea din iulie 2023
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa și una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură din România, a fost inaugurat pe 6 iulie, în prezența mai multor oficiali, inclusiv a președintelui Klaus Iohannis și a ministrului Sorin Grindeanu, după 5 ani de lucrări.
Contractul a fost semnat în ianuarie 2018, iar termenul inițial de finalizare a fost 2021. Ulterior, au fost avansate mai multe termene, care însă nu au fost respectate, iar costurile finale s-au ridicat la aproximativ 500 de milioane de euro.
La puțin timp după inaugurare, au apărut primele nereguli. Mai întâi, în august 2023, pe podul care leagă judeţele Brăila şi Tulcea au fost constatate denivelări despre care CNAIR a spus că au fost cauzate de nerespectarea restricțiilor de tonaj în zilele caniculare.
După câteva zile, șoferii nu au mai putut traversa podul, care era închis întrucât constructorul nu a considerat ziua de Sfânta Maria drept sărbătoare legală.
Apoi, la finalul lunii august, o filmare apărută în spațiul public arăta cum șuruburile podului se desprindeau ușor, iar CNAIR a dat vina pe neglijența constructorilor și, după verificări, a transmis că 0,4% dintre cele 100.000 de șuruburi erau slăbite.
Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat pe 1 noiembrie 2023 că podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va fi recepţionat de CNAIR doar când constructorul va remedia, pe cheltuiala lui, toate abaterile constatate. Acest lucru nu s-a întâmplat însă nici până acum, iar podul încă nu a fost recepționat.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
gigiladrea • 12.03.2024, 23:25
e cat se poate de normal in tara in care s-au facut si continua sa se faca milioane de constructii si reparatii de constructii sau renovari fara autorizatii de constructie si proiecte multe din ele binecunoscute suntem tara cu cel mai mare risc seismic din europa dar in care disciplina in constructii e zero asta e nimic sa vedem primul cutremur mare
tomitan • 12.03.2024, 06:10
Podul de la Braila sau "Podul Iohannis", tara lucrului facut prost si la misto.Acest pod este ctitoria epocii Iohannis.Atat au putut sa faca liberalii in 10 ani de stat la putere : un pod prost facut ***
Acest comentariu a fost moderat pentru: încalcă regulile site-ului.