Gheorghe Boca, primarul din comuna Poieni, pe raza căreia e amplasat podul, spune că “tot răul e spre bine, riscam să se întâmple o nenorocire. Dacă treceai pe el în acealași timp cu mașinile mari, vibra de-ți săreau plombele”.
“Podul, vechi de 70 de ani, a fost afectat de inundații, structura de rezistență era și ea grav afectată, fierul – expandat și ruginit. Ultima dată a fost tencuit prin 2010. Vibra foarte tare. Constructorul încerca să-l reabiliteze, muncitorii lucrau la subzidire și cămășuire, când s-a prăbușit”, a explicat Boca.
În aceste condiții, nu se mai vorbește de consolidarea podului, care făcea parte dintr-un proiect european de reabilitare a Drumului Apusenilor, coordonat de Consiliul Județean Cluj și atribuit Antreprizei de Reparații și Lucrări (ARL) Cluj SA pentru 160.000.000 de lei, peste 34.000.000 de euro.
“Am înțeles că poate fi ridicat cu 500.000 – 600.000 de euro”
Podul se va ridicat de la zero, iar “costul estimat al lucrărilor va fi de 500.000-600.000 de euro, așa am înțeles”, a explicat Boca pentru Libertatea.
Autoritățile ar trebui să emită autorizația de demolare. “Firma a promis că-l va construi în șase luni. Prăbușirea a fost prinsă în situații de urgență. Comitetul Județean pentru Situații de Urgență urmează să anunțe exact procedura, dacă va rămâne în proiectul de reabiliare a Drumului Apusenilor sau va fi un act adițional”, spune primarul.
E periculos și podul tubular
După ce a căzut, a fost ridicat peste noapte, în paralel, un alt pod tubular. Însă și acesta e periculos “dacă vine viitura și înfundă tuburile”, iar în acest moment nu e nici o restricție de tonaj, mai spune primarul.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro