UPDATE ora 11.11: Oficialii prezenți la inaugurarea podului au făcut declarații.
Grindeanu: „Un moment special pentru infrastructura din România”
„Astăzi trăim un moment special pentru infrastructura din România”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„În 2017 puțini credeau în reușita acestui proiect. La 6 ani distanță suntem aici la inaugurare. Îl numesc un pod al speranțelor, al unirii românilor. Este prima conexiune rutieră dintre județele Brăila și Tulcea. Este o dovadă că România știe să atragă bani europeni și să creeze oportunități noi pentru locuri de muncă”, a mai spus Grindeanu.
Iohannis: „O nouă dovadă că și în România dacă există voință”
Iohannis spune despre podul de peste Dunăre că este „cea mai amplă construcție ridicată în România in ultimele 3 decenii”, „al treilea pod ca mărime din Europa”.
„Avem o nouă dovadă, cât se poate de puternică, că și în România dacă există voință și seriozitate se pot duce la capăt proiecte majore de infrastructură”, a declarat președintele, care le-a mulțumit tuturor celor implicați în construirea podului.
Construcția aceasta este una dintre cele mai ambițioase inițiative de modernizare a infrastructurii de transport din România, realizata cu fonduri europene, cu expertiza și tehnologie de ultima generație.
Klaus Iohannis:
Potrivit președintelui, fondurile europene „constituie principala noastră sursă de modernizare a infrastructurii de transport”. De asemenea, Iohannis a spus că „infrastructura de transport trebuie să rămână prioritatea zero a oricărui guvern, dar și a autorităților locale”.
„Podul care intră astăzi în circulație reprezintă un prim pas deosebit de important în atingerea unor obiective privind conectivitatea, fluidizarea traficului de tranzit și siguranța rutieră. Acest proiect reprezintă, totodată, măsura unei bune cooperări, deopotrivă naționale și internaționale”, a adăugat Klaus Iohannis.
Nicolae Ciucă: „A ieșit un lucru trainic”
Președintele Senatului a spus despre podul de peste Dunăre că este „cel mai complex și cel mai important proiect românesc de infrastructură de după 1989”.
„A ieșit un lucru trainic”, a adăugat fostul premier, care a mulțumit sprijinului european pentru realizarea obiectivului. „Este un motiv de mândrie națională. România reia obiceiul proiectelor de mare anvergură, care nu rămân la sertar. Toți cei implicați am demonstrat că România poate construi spectaculos”, a mai spus Nicolae Ciucă.
Ciolacu: „Va crește și numărul turiștilor în Delta Dunării”
„România transmite Europei un mesaj clar: vrem, știm și mai ales putem să ne construim destinul ca o națiune europeană puternică și demnă”, a spus Marcel Ciolacu, prezent la cermonia de inaugurare.
Potrivit premierului, realizarea podului „e rezultatul muncii în echipă, al cooperării internaționale” și „un simbol al patriotismului economic”.
„Deschiderea acestui pod aduce o serie de beneficii importante: economia de timp și de bani pentru transportatori, pe termen lung se prefigurează o mult mai intensă activitatea în zona liberă Brăila, înseamnă un plus de dezvoltare economică. Va crește și numărul turiștilor în Delta Dunării”, a mai declarat Marcel Ciolacu.
UPDATE ora 11:00: A început ceremonia de inaugurare a podului suspendat de peste Dunăre. Sunt prezenți președintele Klaus Iohannis, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, premierul Marcel Ciolacu, fostul premier Nicolae Ciucă, actualmente președintele Senatului, și fostul premier Mihai Tudose.
Știrea inițială: Azi, 6 iulie, va fi dată în circulaţie varianta Măcin a podului peste Dunăre de la Brăila, iar până la sfârșitul anului va fi dată în folosință și varianta Jijila. Pentru început, mașinile vor circula între orele 6.00 și 21.00, urmând ca noaptea, circulația să fie închisă ca să poată fi făcută demontarea macaralelor și altor utilaje folosite la construcție.
În weekend se va circula pe pod 24 de ore din 24, a spus Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, pentru Libertatea.
Foarte important, pietonii și bicicliștii vor avea accesul interzis. Cu toate că podul de la Brăila este prevăzut cu trotuare de câte 2,80 metri lățime, acestea vor fi exclusiv pentru mentenanța și întreținerea construcției.
„Podul este în afara localităților. Ca atare, nu a fost conceput pentru circulație pietonală și de biciclete. Deci, nu sunt piste dedicate, dar are trotuare de întreținere, largi de aproape 3 metri fiecare, care tehnic permit deplasarea și pietonală, și cu biciclete. Dar nu se va permite acest lucru, din rațiuni de siguranță pentru oameni”, a explicat oficialul CNAIR pentru Libertatea.
Podul peste Dunăre de la Brăila este proiectat să aibă o durată de viaţă de 120 de ani, a scris pe Facebook și secretarul de stat în transporturi, Ionel Scrioşteanu. Totodată, în primii 5 ani nu se va plăti taxă de trecere a podului, a adăugat el.
Lucrările la podul suspendat care leagă Tulcea de Brăila au început acum 5 ani. Contractul a fost semnat în ianuarie 2018, iar termenul inițial de finalizare a fost 2021. Ulterior, au fost avansate mai multe termene, care însă nu au fost respectate. În total, costurile s-au ridicat la aproximativ 500 de milioane de euro.
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 7Al treilea pod din Europa ca lungime
Podul suspendat peste Dunăre, supranumit „Golden Gate de România, leagă Tulcea și Brăila și are o lungime de 2 kilometri, dintre care jumătate reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.
Înălțimea podului este de 200 de metri, iar lăţimea totală este de 31 de metri şi cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,5 metri lăţime.
La momentul finalizării, podul peste Dunăre de la Brăila va fi cel mai mare pod din România și al treilea din Europa, din punctul de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.
Podul peste Dunăre este cea mai scumpă construcţie de acest gen din istoria României, cu o valoare estimată de 500 de milioane de euro, şi al doilea proiect de infrastructură de pe tot cursul Dunării, după Porţile de Fier.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
durban22 • 07.07.2023, 09:06
Desigur, ca toti politicienii in frunte cu conducatorul nostru iubit au trebuit sa se afiseze la inaugurarea podului pentru meritele lor deosebite la realizarea acestei lucrari !.
floridante_ro • 06.07.2023, 16:46
Felicitari! o realizare care va impulsiona investitiile in zona.
Aura1 • 06.07.2023, 15:43
Felicitări! Să ne bucurăm și să fim mândri de această investiție, în ultima perioadă am uitat să facem asta, întotdeauna contestăm orice realizare de anvergură, în schimb apreciem ce au alții...