Testele vor începe în luna mai, iar trenurile vor putea circula din nou pe linia de cale ferată directă București – Giurgiu după luna iunie a acestui an.
„Lucrările la linia ferată sunt foarte avansate, au depăşit 95% grad de realizare în stadiul fizic. Din informaţiile pe care le-am primit, în luna mai încep testele şi sperăm noi ca din trimestrul trei al acestui an să se poată circula cu trenul peste Argeş. Ţineţi bine minte, este un pod care a căzut de 19 ani. Acolo e important de spus că va urma şi faza a 2-a a proiectului de electrificare. Este şi acesta într-o fază avansată de pregătire şi contractare”, a spus Săvoiu pentru Agerpres.
El a adăugat că aproape 7 miliarde de euro vor fi cheltuite pe diverse proiecte aflate în derulare pe calea ferată și a susținut că „după 2027, publicul călător va resimţi efectele acestor investiţii fără precedent”, în acest sector subfinanţat după Revoluție.
Săvoiu a atras atenţia că fără modernizarea infrastructurii, a materialului rulant şi fără achiziţia de material rulant nou, accidentele pe calea ferată, dar şi cele de la metrou vor continua.
În ultimul an au fost avansate mai multe termene de finalizare a lucrărilor la podul peste Argeș, care să lege București de Giurgiu, dar nu au fost respectate.
Podul vechi de la Grădiștea, construit în perioada 1865-1869 în timpul Regelui Carol I, s-a prăbușit în august 2005, în mandatul de ministru al transporturilor al lui Gheorghe Dobre.
După ce se va redeschide circulaţia în linie dreaptă, durata călătoriei cu trenul între Gara de Nord din Bucureşti și Giurgiu va scădea de la 3 ore, cât este acum cu ocolul prin Videle, la aproximativ o oră și 20 de minute.