Podul CFR de la Grădiştea, peste râul Argeș, s-a prăbuşit în 2005 din cauza viiturilor, iar de atunci niciun ministru al Transporturilor nu s-a zbătut să rezolve problema.

E adevărat că au existat două hotărâri de Guvern care prevedeau reconstruirea acestuia, în 2008 și 2011, dar CFR Infrastructură a semnat abia acontractul pentru studiul de fezabilitate pe tronsonul București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Frontieră, inclusiv Podul Grădiștea.

Lucrările de reconstruire a podului, care au fost amânate mai mulţi ani din cauza lipsei fondurilor, sunt estimate la peste 70 milioane euro.

Momentan, lipsa acestuia lungeşte semnificativ distanţa pe cale ferată dintre Bucureşti şi Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle.

Astfel, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea BAICONS IMPEX S.R.L.- ACCIONA INGENIERIA S.A. au semnat contractul de elaborare a studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Frontieră, inclusiv Podul de la Grădiștea, potrivit unui comunicat al CFR Infrastructură.

Studiul de fezabilitate va prezenta varianta optimă de traseu şi planificarea activităților proiectului tehnic printr-o soluție de execuție a lucrărilor pe 2 loturi:

  • lucrări la podul peste râul Argeș, între stațiile Vidra și Grădiștea (lot I);
  • lucrări la infrastructura feroviară între stațiile CF București Nord şi Giurgiu Nord, până la Frontieră (lot II).

Sursa de finanţare pentru realizarea studiului de fezabilitate este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Valoarea totală a contractului este de 7.950.000 RON (fără TVA) și are o durată de implementare de 18 luni.

În prima etapă se va elabora documentația tehnico-economică (termen 9 luni) pentru lansarea procedurii de proiectare și execuție a lucrărilor în vederea redeschiderii circulației pe podul de cale ferată râul Arges (Podul Grădiștea), iar în etapa a doua vor fi stabilite soluțiile pentru modernizarea liniei București Nord – Giurgiu Nord – Fontieră.

Obiectivul general al proiectului este modernizarea liniei CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Frontieră la standarde europene, îmbunătăţirea confortului și a siguranţei feroviare, reducerea timpului de călătorie prin creşterea vitezei de circulaţie pe întregul tronson, creşterea traficului de marfă de tranzit, precum și prin asigurarea legăturilor/conexiunilor feroviare aferente segmentelor Jilava – Bucureşti Progresu și Giurgiu Nord – Giurgiu Oraş.

București-Giurgiu este prima cale ferată din Romania, fiind inaugurată de Regele Carol I, în data de 31 octombrie 1869 (1839-1914).

Totuși, CFR are și alte probleme legate de siguranța călătorilor săi. Trenul InterRegio 1765, Iași-Timișoara, a deraiat, noaptea trecută, la ieșirea din Gara Dej. „Dintr-o dată, s-a lărgit șina”

FOTO: dcnews.ro


CITEȘTE ȘI… VIDEO EXCLUSIV/ Bianca Drăgușanu și Andreea Mantea, mămici asociale. Nu și-au făcut prietene noi la locurile de joacă ale copiilor


 

Urmărește-ne pe Google News