Podul Constanța a fost inaugurat în urmă cu 78 de ani, iar lucrările de construcție au durat doar cinci luni. Cu timpul, picioarele podului s-au degradat atât de mult încât, iar oamenii, care merg cu tramvaiele 24 sau 45, pot vedea fier betonul în zonele în care tencuiala nu mai există.
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 11
Podul Constanța riscă să se prăbușească, însă e considerat „proiect de urmărire specială”
Compania Naţională de Căi Ferate C.F.R.-S.A., prin sucursala Regională de Căi Ferate Bucureşti – Divizia Linii, a contractat anul trecut un „proiect de urmarire specială” a podului de peste Calea Griviţei. Contractul, atribuit în 23 octombrie 2017, a fost câştigat de societatea Pod Proiect S.R.L. din Iaşi pentru 29.000 de lei, fără TVA.
Potrivit caietului de sarcini “după 70 de ani de exploatare cel mai grav defect consta în degradarea infrastructuilor care nu au fost cuprinse în lucrările de reabilitate CORIDOR IV PAN EUROPEAN tronson Bucuresti Nord + Constanta”. Mai mult, potrivit aceluiaşi document “detalii privind deficienţele existente sunt expuse pe larg în expertiza tehnică întocmită în anul 2014”.
Recomandări
Calmul dinaintea furtunii prezidențiale. Nimeni de la PSD nu a prevăzut înfrângerea lui Marcel Ciolacu
Până la ora publicării acestui material reprezentanţii CFR Infrastructură nu au putut fi contactaţi.
Ministerul Transporturilor și Primăria Capitalei încearcă de ani buni să demareze lucrările de reabilitare a podului Constanța. Cristian Bulfon, consilier local USR Sector 1, susține că a sesizat faptul că Podul Constanța este un real pericol, însă a fost înștiințat că erodările sunt doar de „suprafață”.
::placeholdeR–>
Repararea Podului Constanța implică, însă, sincronizarea oficialilor Ministerul Transporturilor și Primăria Capitalei, notează observator.tv
„Oficialii Ministerului Transporturilor îmi spuneau anul trecut că deprecierile și erodările ”sunt de suprafață”, iar structura de rezistență nu este afectată.
Nu am pus la îndoială aceste vorbe care veneau de la oameni ce de ani lucrează cu trenuri și poduri, dar nu pot să nu am o strângere de inimă de fiecare dată când trec pe sub pod.
Mai ales că astăzi am mers iarăși pe jos și am văzut extrem de aproape cum tencuiala măcinată constant se depune în lungul liniilor de tramvai, iar armătura stâlpilor ce toamna trecută doar se ițea dezgolită de sub corsetul de beton al acestora, acum a început să se rupă.”, a scris Cristian Bulfon, consilier local USR Sector 1, pe pagina de Facebook.
Explicațiile CFR despre problemele Podului Constanța
Podul Constanța se află în proprietatea statului „în administrarea Ministerului Transporturilor și concesionat de Compania Națională Căi Ferate S.A, și nu în administrarea Primăriei Municipiului București”, susțin reprezentanții PMB.
::placeholdeR–>
Oficialii din cadrul Primăriei Capitalei susțin că singurul aviz solicitat în ultimii ani pentru podul Constanța a fost cel din 13 iulie 2017.
„CNCF „CFR” S.A are în administare partea din Podul Constanța compusă din: două culee cu aripile aferente, care susțin terasamentul căii ferate, pila centrală formată din stâlpi de beton și grinzile podului care susțin liniile de cale ferată ce supratraversează Calea Griviței.
Menționăm faptul că zona sprijinirilor adiacente podului, calea rutieră de sub pod, precum și iluminatul intră în administrarea autorităților locale”, sunt explicațile pe care reprezentanții CFR i le-au oferit consilierului Bulfon.
Mai mult, specialiștii Municipalității susțin că au avut o serie de discuții cu reprezentanții CFR care au dat asigurări că vor demara de urgență procedurile pentru reabilitatea Podului Constanța. Consolidarea podului va fi efectuată concomitent cu lucrările de modernizare a carosabilului, realizate de Primăria Generală pe Calea Griviței.
Recomandări
Live Text Rezultate BEC alegeri prezidenţiale 2024, turul 1. Elena Lasconi l-a depășit pe Marcel Ciolacu și a intrat în turul doi al alegerilor
Totodată, în buget Primăriei pe anul 2018 sunt prevăzuți bani pentru lucrările de reabilitare a carosabilului și a șinelor de tramvai de pe Calea Griviței.
„Prin urmare, singura instituție abilitată de lege să execute lucrări de consolidare/reabilitare la acest obiectiv este Compania Naționala de Căi Ferate CFR SA.
Primăria Municipiului București, prin directia de specialitate, a emis, la cererea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, două autorizații de construire în anul 2006, ulterior CFR SA nedepunând NICIO ALTĂ SOLICITARE pentru emiterea unor autorizații de construire”, se arată într-un comunicat emis de Primăria Generală.
Până când lucrările vor fi începute, Podul Constanța este considerat un pericol pentru miile oameni care tranzitează în fiecare zi această zonă a sectorului 1 din Capitală. În plus, zeci de trenuri circulă pe acest pod aflat în degradare.
„La solicitarea Companiei Naționale de Căi Ferate ‘CFR’ SA, Primăria Municipiului București a emis un aviz de intervenție necesar executării unor „lucrări de îndepartare a unor fragmente de beton care prin desprinderea lor pun în pericol participanții la traficul rutier în zona Pod Constanța (intersecția Calea Grivitei cu șos. Chitilei – Bd Bucureștii Noi), lucrări ce urmau a fi executate de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA București, sucursala regională Bucuresti – secția L3 București”, conform sursei citate.
În 2017, Podul Constanţa a intrat în planurile CFR pentru reparaţii capitale, însă acestea nu au fost decât pe hârtie.
Urmărește cel mai nou VIDEO
Urmărește-ne pe Google News
Știrileprotv.ro
Cine sunt românii care l-au votat pe Călin Georgescu. A fost ales de mulți cu studii primare sau medii
Viva.ro
Ce AVERE are Călin Georgescu. Acest detaliu din CV-ul lui a atras în mod special atenția multora. Despre ce e vorba
Libertateapentrufemei.ro
Colegii de scenă și-au luat adio de la Gabriel Cotabiță. Fiicele artistului, un monument de tristețe. Imagini emoționante de la Cimitirul Bellu
FANATIK.RO
Ce conține șunca Pikok vândută în magazinele Lidl, de fapt. Are mereu un preț special, dar mulți români nici măcar nu citesc eticheta
GSP.RO
Ion Țiriac, întrebat despre lupta dintre Lasconi și Georgescu: „Știți ce președinte mi-aș dori?”
Elle.ro
„Șoc în România!” Ce spune presa internațională despre victoria neașteptată din primul tur la alegerile prezidențiale a lui Călin Georgescu
Unica.ro
Trecutul neștiut al femeii care aspiră la titlul de Prima Doamnă a României. Ce s-a aflat acum despre Cristela Georgescu, soția lui Călin Georgescu
Financiarul.ro
Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc
Observatornews.ro
Votanţi ai lui Călin Georgescu au uitat pe cine au pus ştampila. Reacţia unei tinere întrebate cu cine a votat
HOROSCOP
Horoscop 26 noiembrie 2024. Taurii intră într-o perioadă în care încearcă să obțină beneficii de pe urma eforturilor făcute în asociere cu alții