Podul Constanța a fost inaugurat în urmă cu 78 de ani, iar lucrările de construcție au durat doar cinci luni. Cu timpul, picioarele podului s-au degradat atât de mult încât, iar oamenii, care merg cu tramvaiele 24 sau 45, pot vedea fier betonul în zonele în care tencuiala nu mai există.

Podul Constanța riscă să se prăbușească (2)Icon photoVEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 11

Podul Constanța riscă să se prăbușească, însă e considerat „proiect de urmărire specială”  

Compania Naţională de Căi Ferate C.F.R.-S.A., prin sucursala Regională de Căi Ferate Bucureşti – Divizia Linii, a contractat anul trecut un  „proiect de urmarire specială” a podului de peste Calea Griviţei. Contractul, atribuit în 23 octombrie 2017, a fost câştigat de societatea Pod Proiect S.R.L. din Iaşi pentru 29.000 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini “după 70 de ani de exploatare cel mai grav defect consta în degradarea infrastructuilor care nu au fost cuprinse în lucrările de reabilitate CORIDOR IV PAN EUROPEAN tronson Bucuresti Nord + Constanta”. Mai mult, potrivit aceluiaşi document “detalii privind deficienţele existente sunt expuse pe larg în expertiza tehnică întocmită în anul 2014”.

România, cea mai stresantă țară pentru condus din lume. Aglomerația din trafic ne plasează pe primul loc în clasament
Recomandări
România, cea mai stresantă țară pentru condus din lume. Aglomerația din trafic ne plasează pe primul loc în clasament

Până la ora publicării acestui material reprezentanţii CFR Infrastructură nu au putut fi contactaţi.

Ministerul Transporturilor și Primăria Capitalei încearcă de ani buni să demareze lucrările de reabilitare a podului Constanța. Cristian Bulfon, consilier local USR Sector 1, susține că a sesizat faptul că Podul Constanța este un real pericol, însă a fost înștiințat că erodările sunt doar de „suprafață”.

::placeholdeR–>

Repararea Podului Constanța implică, însă, sincronizarea oficialilor Ministerul Transporturilor și Primăria Capitalei, notează observator.tv

„Oficialii Ministerului Transporturilor îmi spuneau anul trecut că deprecierile și erodările ”sunt de suprafață”, iar structura de rezistență nu este afectată.

Nu am pus la îndoială aceste vorbe care veneau de la oameni ce de ani lucrează cu trenuri și poduri, dar nu pot să nu am o strângere de inimă de fiecare dată când trec pe sub pod.

Mai ales că astăzi am mers iarăși pe jos și am văzut extrem de aproape cum tencuiala măcinată constant se depune în lungul liniilor de tramvai, iar armătura stâlpilor ce toamna trecută doar se ițea dezgolită de sub corsetul de beton al acestora, acum a început să se rupă.”, a scris Cristian Bulfon, consilier local USR Sector 1, pe pagina de Facebook.

Podul Constanța riscă să se prăbușească

Explicațiile CFR despre problemele Podului Constanța

Podul Constanța nu se află în administrarea Primăriei Municipiului București. Cine este responsabil cu repararea acestuia

Primele ipoteze legate de moartea lui Silviu Prigoană. Surse medicale: a suferit un AVC sau un stop cardio-respirator
Recomandări
Primele ipoteze legate de moartea lui Silviu Prigoană. Surse medicale: a suferit un AVC sau un stop cardio-respirator


Podul Constanța se află în proprietatea statului „în administrarea Ministerului Transporturilor și concesionat de Compania Națională Căi Ferate S.A, și nu în administrarea Primăriei Municipiului București”, susțin reprezentanții PMB.