Podul Constanța a fost inaugurat în urmă cu 78 de ani, iar lucrările de construcție au durat doar cinci luni. Cu timpul, picioarele podului s-au degradat atât de mult încât, iar oamenii, care merg cu tramvaiele 24 sau 45, pot vedea fier betonul în zonele în care tencuiala nu mai există.

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 11

Podul Constanța riscă să se prăbușească, însă e considerat „proiect de urmărire specială

Compania Naţională de Căi Ferate C.F.R.-S.A., prin sucursala Regională de Căi Ferate Bucureşti – Divizia Linii, a contractat anul trecut un  „proiect de urmarire specială” a podului de peste Calea Griviţei. Contractul, atribuit în 23 octombrie 2017, a fost câştigat de societatea Pod Proiect S.R.L. din Iaşi pentru 29.000 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini “după 70 de ani de exploatare cel mai grav defect consta în degradarea infrastructuilor care nu au fost cuprinse în lucrările de reabilitate CORIDOR IV PAN EUROPEAN tronson Bucuresti Nord + Constanta”. Mai mult, potrivit aceluiaşi document “detalii privind deficienţele existente sunt expuse pe larg în expertiza tehnică întocmită în anul 2014”.

Până la ora publicării acestui material reprezentanţii CFR Infrastructură nu au putut fi contactaţi.

Ministerul Transporturilor și Primăria Capitalei încearcă de ani buni să demareze lucrările de reabilitare a podului Constanța. Cristian Bulfon, consilier local USR Sector 1, susține că a sesizat faptul că Podul Constanța este un real pericol, însă a fost înștiințat că erodările sunt doar de „suprafață”.

„Oficialii Ministerului Transporturilor îmi spuneau anul trecut că deprecierile și erodările ”sunt de suprafață”, iar structura de rezistență nu este afectată.

Nu am pus la îndoială aceste vorbe care veneau de la oameni ce de ani lucrează cu trenuri și poduri, dar nu pot să nu am o strângere de inimă de fiecare dată când trec pe sub pod.

Mai ales că astăzi am mers iarăși pe jos și am văzut extrem de aproape cum tencuiala măcinată constant se depune în lungul liniilor de tramvai, iar armătura stâlpilor ce toamna trecută doar se ițea dezgolită de sub corsetul de beton al acestora, acum a început să se rupă.”, a scris Cristian Bulfon, consilier local USR Sector 1, pe pagina de Facebook.

Repararea Podului Constanța implică, însă, sincronizarea oficialilor Ministerul Transporturilor și Primăria Capitalei, notează observator.tv

„CNCF „CFR” S.A are în administare partea din Podul Constanța compusă din: două culee cu aripile aferente, care susțin terasamentul căii ferate, pila centrală formată din stâlpi de beton și grinzile podului care susțin liniile de cale ferată ce supratraversează Calea Griviței.

Menționăm faptul că zona sprijinirilor adiacente podului, calea rutieră de sub pod, precum și iluminatul intră în administrarea autorităților locale”, sunt explicațile pe care reprezentanții CFR i le-au oferit consilierului Bulfon.

Explicațiile CFR despre problemele Podului Constanța

Podul Constanța nu se află în administrarea Primăriei Municipiului București. Cine este responsabil cu repararea acestuia

Podul Constanța se află în proprietatea statului „în administrarea Ministerului Transporturilor și concesionat de Compania Națională Căi Ferate S.A, și nu în administrarea Primăriei Municipiului București”, susțin reprezentanții PMB.

„Prin urmare, singura instituție abilitată de lege să execute lucrări de consolidare/reabilitare la acest obiectiv este Compania Naționala de Căi Ferate CFR SA.

Primăria Municipiului București, prin directia de specialitate, a emis, la cererea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, două autorizații de construire în anul 2006, ulterior CFR SA nedepunând NICIO ALTĂ SOLICITARE pentru emiterea unor autorizații de construire”, se arată într-un comunicat emis de Primăria Generală.

Oficialii din cadrul Primăriei Capitalei susțin că singurul aviz solicitat în ultimii ani pentru podul Constanța a fost cel din 13 iulie 2017.

„La solicitarea Companiei Naționale de Căi Ferate ‘CFR SA, Primăria Municipiului București a emis un aviz de intervenție necesar executării unor „lucrări de îndepartare a unor fragmente de beton care prin desprinderea lor pun în pericol participanții la traficul rutier în zona Pod Constanța (intersecția Calea Grivitei cu șos. Chitilei – Bd Bucureștii Noi), lucrări ce urmau a fi executate de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA București, sucursala regională Bucuresti – secția L3 București”, conform sursei citate.

Mai mult, specialiștii Municipalității susțin că au avut o serie de discuții cu reprezentanții CFR care au dat asigurări că vor demara de urgență procedurile pentru reabilitatea Podului Constanța. Consolidarea podului va fi efectuată concomitent cu lucrările de modernizare a carosabilului, realizate de Primăria Generală pe Calea Griviței.

 

Totodată, în buget Primăriei pe anul 2018 sunt prevăzuți bani pentru lucrările de reabilitare a carosabilului și a șinelor de tramvai de pe Calea Griviței.

„Compania Municipală Dezvoltare Durabilă va actualiza în regim de urgență studiul de fezabilitate pentru supralargirea Caii Grivita (încluzând zona Podului Constanța), dar și a bd Bucureștii Noi, pe porțiunea care nu a fost reabilitată odată cu lucrările la linia de metrou M4, astfel încât proiectul să fie demarat anul acesta”, susțin reprezentanții Primăriei Capitalei.

Până când lucrările vor fi începute, Podul Constanța este considerat un pericol pentru miile oameni care tranzitează în fiecare zi această zonă a sectorului 1 din Capitală. În plus, zeci de trenuri circulă pe acest pod aflat în degradare.

În 2017, Podul Constanţa a intrat în planurile CFR pentru reparaţii capitale, însă acestea nu au fost decât pe hârtie.


Citește și Ce spune profesoara fetiţei din Piteşti care s-a dat peste cap în faţa Vioricăi Dăncilă


 

 
 

Urmărește-ne pe Google News